וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמורת מיליארדי דולרים: "סין תקים בקובה מתקן ריגול אחר ארה"ב"

עודכן לאחרונה: 9.6.2023 / 8:21

בוול סטריט ג'ורנל דווח כי שתי המדינות הקומוניסטית הגיעו להסכם שיאפשר לבייג'ינג להקים בסיס האזנה בחצר האחורית של ארה"ב. לפי הדיווח, בייג'ינג תעביר סיוע כספי להוואנה המרוששת

מטוס קרב סיני מבצע תמרון מסוכן מול מטוס ריגול אמריקני/צבא ארה"ב

סין וקובה הגיעו להסכם חשאי על הקמת מתקן האזנה אלקטרוני באי, בתמורה למיליארדי דולרים שתעביר בייג'ינג למשטר בהוואנה - כך דווח היום (חמישי) בוול סטריט ג'ורנל, שציטט גורמים אמריקניים המעורים במידע המודיעיני המסווג.

לפי הדיווח, המתקן יאפשר לבייג'ינג לאסוף תקשורת אלקטרונית מדרום מזרח-ארצות הברית, אזור שבו פרוסים בסיסים צבאיים רבים. מטה הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית שוכן בטמפה, פלורידה, שבינה לבין האי הקומוניסטי מפרידים כ-160 ק"מ בלבד. פורט ליברטי, הבסיס הגדול ביותר של צבא ארצות הברית, נמצא בקרוליינה הצפונית.

על פי הגורמים ששוחחו עם וול סטריט ג'ורנל, המודיעין על התוכניות להקמת בסיס סיני בקובה נאסף בשבועות האחרונים והיה משכנע. הם הוסיפו כי המתקן יקנה לסין אמצעים לבצע מודיעין אותות, הכולל גישה למיילים, שיחות טלפון ותקשורת לוויינית.

"אני לא יכול להתייחס לדיווח הספציפי הזה, אבל אנחנו מודעים היטב למאמצים של סין - ודיברנו עליהם פעמים רבות - להשקיע בתשתיות ברחבי העולם שעשויות להיות להן תכלית צבאית, כולל בחצי הכדור הזה", מסר בהצהרה דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי. "אנחנו עוקבים אחרי זה מקרוב, נוקטים צעדים כדי להתמודד עם הנושא ואנחנו משוכנעים שאנחנו מסוגלים לעמוד בכל הדרישות הביטחוניות שלנו בבית, באזור וברחבי העולם", אמר.

שגרירויות סין וקובה בוושינגטון לא הגיבו על הדיווח.

שגרירות ארצות הברית בהוואנה, קובה. רויטרס
"האיום על אמריקה אמיתי". שגרירות ארצות הברית בהוואנה, קובה/רויטרס

על פי הדיווח, ההסכם בין שתי יריבותיה הקומוניסטיות של ארצות הברית מדאיג את ממשל ביידן, שייאלץ להתמודד עם איום חדש בחצר האחורית של אמריקה. כל זאת בעוד שוושינגטון ובייג'ינג נוקטות צעדים זהירים להקלה על המתיחות ביניהן, שהחריפה בעקבות חדירת בלון הריגול הסיני למרחב האווירי של ארצות הברית בפברואר, בטרם הופל בשמי האוקיינוס.

ההסכם המדווח אף עשוי לעורר שאלות בנוגע לביקור מתוכנן של שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן בסין בשבועות הקרובים. הוא היה אמור להגיע לביקור רשמי בבייג'ינג בפברואר, אך תקרית הבלון הובילה לביטולו.

"האיום על אמריקה מקובה הוא לא רק אמיתי, הוא הרבה יותר גרוע מזה", תקף הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו, המחזיק בעמדות נציות כלפי סין וקובה, שממנה היגרו הוריו לארצות הברית.

קובה, שהיא גם בעלת ברית קרובה של רוסיה, זקוקה לסיוע כספי. הכלכלה שלה סובלת מאינפלציה, ממחסור בדלק, מצניחה בייצור החקלאי ומהעדר מזומנים הפוגעים בתפוקה שלה ומלבים את התסכול של האזרחים במדינת האי הקריבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully