וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בארה"ב: טראמפ עשוי לעמוד לדין על פרשת המסמכים המסווגים

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי החוקרים עדכנו את הנשיא לשעבר שמתנהלת נגדו חקירה פלילית, צעד המצביע על כך שעשוי להיות מוגש נגדו כתב אישום על הוצאת החומרים המסווגים מהבית הלבן עם תום כהונתו. טראמפ, המתמודד שוב על הנשיאות ועומד לדין בפרשה אחרת בניו יורק, מכחיש

ניו יורק נערכת לשימוע ההיסטורי של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ עודכן שהוא עומד בפני חקירה פלילית בפרשת המסמכים המסווגים שאותם לקח אחרי שעזב את הבית הלבן - כך דווח הלילה (חמישי) בתקשורת האמריקנית. העובדה שהחוקרים הפדרליים הודיעו לו על החקירה מצביעה על כך שהוא עלול לעמוד לדין בקרוב. טראמפ כבר עומד לדין בפרשה אחרת, כל זאת בזמן שהוא מתמודד על יצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות.

משרד המשפטים חקר את העברת המסמכים לאחוזתו של טראמפ במאר-א-לאגו שבפלורידה מאז השנה שעברה. כחלק מהחקירה, פשטו סוכנים של ה-FBI על האחוזה באוגוסט שעבר והם מצאו 11 אלף מסמכים, כמאה מהם היו מסווגים. חלקם היו ברמת סיווג סודי ביותר.

טראמפ הכחיש כי הוא עודכן על הכוונה להעמידו לדין. כשנשאל על ידי ניו יורק טיימס אם נאמר לו שהוא יעד לחקירה פדרלית, הוא השיב כי "אתם חייבים להבין" שהוא לא היה בקשר ישיר עם התובעים. לפי כלי התקשורת שדיווחו על המכתב שנשלח לנשיא לשעבר, על אף הסבירות שהוא אכן יעמוד לדין בסופו של דבר, אין ודאות לכך.

לפי ניו יורק טיימס, שציטט שני גורמים המעורים בנושא, המכתב שנשלח לטראמפ הגיע מלשכתו של התובע המיוחד ג'ק סמית', שמונה מטעם משרד המשפטים לנהל את חקירותיו הרבות של הנשיא לשעבר. הדיווחים על העדכון שקיבל טראמפ על החקירה המתנהלת נגדו הגיעו אחרי שהחוקרים השיגו הקלטה שבה נשמע טראמפ מודה שהוא שומר מסמך מסווג - העוסק בתכנית לתקיפה אפשרית באיראן - שאותו לקח עמו אחרי תום כהונתו.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ באירוע בחירות בניו המפשיר, 27 באפריל 2023. רויטרס
בדרך לכתב אישום נוסף. טראמפ באירוע בחירות בניו המפשיר, אפריל/רויטרס

החוק בארצות הברית אוסר על גורמי ממשל פדרליים, כולל הנשיא בעצמו, לקחת או לשמור מסמכים מסווגים במקומות לא מורשים. החשדות נגד טראמפ נשמעים על ידי חברי מושבעים, שלפי הדיווחים נפגשו במיאמי ובוושינגטון כדי לשמוע את הראיות שנאספו בתיק ובסופו של דבר להכריע אם הן מספיקות כדי להעמיד לדין את הנשיא לשעבר.

אתמול, חבר המושבעים במיאמי שמע עדויות מטיילור בודוויץ', יועץ ודובר לשעבר של טראמפ. לפי רשת CBS, זה מעלה את הסיכוי שאם יוגש כתב אישום נגד טראמפ בפרשה הזו, יהיה זה בפלורידה, מתוך שיקולים פרוצדורליים. מוקדם יותר השבוע נפגשו עורכי דינו של טראמפ עם החוקרים במשרד המשפטים בוושינגטון.

טראמפ, שמוביל בסקרים לקראת תחילת הבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית, מכחיש בעקביות כי הוא עבר על החוק ומאשים את משרד המשפטים בניהול חקירה "ממניעים פוליטיים" וב"ציד מכשפות".

עוד לפני כתב אישום בפרשה זו, טראמפ הוא האדם הראשון ששימש נשיא ארצות הברית והועמד לדין. טראמפ מואשם ב-34 סעיפים של זיוף מסמכים עסקיים בעקבות דמי שתיקה ששילם לשחקנית הפורנו סטורמי דניאל לפני הבחירות ב-2016. משפטו בניו יורק יתקיים בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully