וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליונר פיני נקנס ב-121 אלף אירו בשל נהיגה במהירות מופרזת

אנדרס ווילקוף בן ה-76 ספג את אחד הקנסות הגבוהים ביותר אי-פעם, אחרי שנתפס במהירות של יותר מ-30 קמ"ש מהמותר. לדבריו, הגבלת המהירות השתנתה "בפתאומיות". לפי השיטה הפינית, גובה הקנס תלוי בגובה ההכנסות החודשיות

שיירה של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי יוצאת מנמל התעופה בהלסינקי, פינלנד, 3 במאי 2023. רויטרס
סכום הקנס גדל אם מדובר בעבירה חוזרת/רויטרס

איש עסקים ומיליונר פיני נקנס ב-121 אלף אירו בשל נהיגה במהירות מופרזת, באחד הקנסות הגבוהים ביותר שהוטלו אי-פעם בעולם. אנדרס ווילקוף בן ה-76 נסע 30 קמ"ש מעל המותר, והסכום האסטרונומי שהוטל עליו נובע מהשיטה הפינית שלפיה גובה הקנס נקבע על פי הכנסתו של הנהג.

"אני באמת מצטער על זה", אמר לכלי תקשורת מקומי באיי אלנד, מחוז אוטונומי בים הבלטי. "התחלתי להאט, אבל אני מניח שזה לא קרה מספיק מהר. ככה זה עובד". וויקלוף, יו"ר ומייסד של חברת אחזקות הרוויחה 350 מיליון אירו בשנה, אמר כי המהירות המותרת השתנתה "בפתאומיות" מ-70 קמ"ש ל-50 קמ"ש, בעודו נוסע במהירות של 82 קמ"ש.

בדומה למדינות נורדיות אחרות, בפינלנד גובה הקנסות נקבע על פי חומרת העבירה והכנסותיו של העבריין, שאותן המשטרה יכולה לבדוק במקום באמצעות הסמרטפונים שלהם המתחברים למאגר המידע של רשות המסים. על פי הנהוג, "קנס יומי" מחושב על בסיס חישוב ההכנסה היומית של העבריין, והוא בדרך כלל מגיע לכמחצית ממנה. ככל שהמהירות המופרזת גבוהה יותר, כך גדלים מספר הקנסות היומיים שמוטלים על הנהג.

עבריין חוזר

בנוסף לכך, וויקלוף כבר נקנס בעבר פעמיים על מהירות מופרזת, עובדה שהחמירה את הקנס הנוכחי שלו. רשיון הנהיגה שלו אף הושעה למשך עשרה ימים. איש העסקים, שעל שמו קרוי אצטדיון הספורט המרכזי בבירת המחוז, נקנס ב-2018 ב-63,680 אירו, חמש שנים לאחר שנקנס ב-95 אלף אירו על עבירה דומה.

הוא אמר כי הוא מקווה שהקנס - השווה לחצי מהכנסותיו בשבועיים - ינוצל בצורה שימושית. "שמעתי שהממשלה רוצה לחסוך מיליארד וחצי אירו ממערכת הבריאות בפינלנד, אז אני מקווה שהכסף שלי יוכל לצמצם את הפער", אמר.

לא רק על מהירות מופרזת מוטלים קנסות בהתאם להכנסות העבריין, אלא גם על שורת עבירות אחרות כמו גניבה והפרת חוקי המסחר. זאת על בסיס העיקרון שלפיו אם המיסוי נקבע על פי גובה ההכנסה, כך גם הקנסות.

  • עוד באותו נושא:
  • פינלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully