וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום טקס סיום התיכון: 2 הרוגים ו-5 פצועים מירי בארה"ב

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 8:50

בן 19, שהיה חמוש בארבעה אקדחים, פתח באש לעבר נער אחר עם יציאת הקהל מהאולם בריצ'מונד והרג אדם נוסף, ככל הנראה אביו. בין הפצועים גם בן 31 שנמצא בסכנת חיים. היורה נתפס אחרי שנמלט מהמקום. "טרגדיה שלא ניתן לתאר"

2 הרוגים ו-5 פצועים מירי בסוף טקס סיום תיכון בווירג'יניה/טוויטר

שני בני אדם נורו למוות הלילה (רביעי) וחמישה נפצעו מירי בפארק ריצ'מונד בוירג'יניה שבארצות הברית. הירי התרחש מחוץ לאולם באוניברסיטת וירג'יניה, שבו נערכו טקסי סיום של בוגרי בית ספר תיכון, עם יציאתם מהמתחם. היורה, נער בן 19 שהכיר את אחד הקורבנות, נעצר על ידי המשטרה אחרי שנמלט מהמקום. הוא היה חמוש בארבעה אקדחים.

שני ההרוגים הם נער בן 18 וגבר בן 36, שלפי דיווחים מקומיים היו אב ובנו. המשטרה לא אישרה זאת. בין חמשת הפצועים, רק אחד - גבר בן 31 - נמצא בסכנת חיים. יתר הפצועים - גברים בני 14,32,55 ו-58 - צפויים לשרוד. במהלך הכאוס שנוצר באירוע, נפגעה ילדה בת תשע ממכונית, וכמה בני אדם נוספים נפצעו מנפילות וסובלים מחרדה.

מפקד משטרת ריצ'מונד תיאר את ההתנהגות של היורה כ"דוחה ופחדנית", משום שלדבריו נראה שהוויכוח שהוביל לירי היה עם אדם אחד בלבד. "כשיש כל כך הרבה אנשים כמו שהיו כאן, חפים מפשע ייפגעו בכאוס וזה מה שקרה היום", אמר. "כמובן שזה היה אמור להיום מקום מוגן. זאת טרגדיה שלא ניתן לתאר כשמישהו החליט להביא אקדח לאירוע הזה ולהטיל טרור על הקהילה שלנו".

שוטרים בזירת ירי מחוץ לתיכון בריצ'מונד, וירג'יניה, ארה"ב, 6 ביוני 2023. רויטרס
המחזות הפכו למוכרים מדי. זירת הירי בווירג'יניה, הלילה/רויטרס

ארצות הברית כבר התרגלה למעשי ירי המוניים במקומות ציבוריים כמו בתי ספר, מרכזי קניות ובתי תפילה. לפי ארכיון אלימות כלי הנשק, ארגון העוקב אחרי מקרי הירי בארצות הברית, האירוע בווירג'יניה היה הירי ההמוני ה-279 מתחילת השנה. הארגון מגדיר ירי המוני כאירוע שבו לפחות ארבעה בני אדם נהרגו או נפצעו, לא כולל היורה עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully