וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבע שנים: איראן פתחה מחדש את השגרירות בסעודיה

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 18:34

כשלושה חודשים אחרי החתימה על הסכם הנורמליזציה, היחסים הדיפלומטיים בין שתי היריבות חזרו לקדמותם באופן רשמי. כל זאת בזמן ביקורו של בלינקן בממלכה, שמחזקת את קשריה עם מדינות לא מערביות והפיוס עם איראן היה בתיווכה של סין

בווידאו: איראן וסעודיה החליטו על חידוש הקשרים ופתיחת השגרירויות/רויטרס

איראן פתחה מחדש היום (שלישי) את שגרירותה בערב הסעודית, שבע שנים אחרי שנסגרה בעיצומו של המשבר בין שתי היריבות האזוריות. החזרה ליחסים דיפלומטיים מלאים הגיעה כשלושה חודשים אחרי שהצדדים חתמו על הסכם פיוס, בתיווכה של סין, שלה יש יחסים קרובים עם ריאד ועם טהראן יחד.

פתיחת השגרירות האיראנית בריאד אירעה גם במקביל לביקור של שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן. ריאד, תחת הנהגתו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן, התקרבה בשנים האחרונות אל מדינות לא מערביות בתגובה לביקורת שלהן של מצב זכויות האדם בממלכה ועל מלחמתה בתימן.

יחסיה עם ארצות הברית תחת ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן ידעו עליות ומורדות, וושינגטון מנסה לשמור על ריאד קרובה אליה. השבוע החליטה ערב הסעודית על קיצוץ נוסף בתפוקת הנפט היומית שלה, במטרה לשמור על מחירי נפט גבוהים בניגוד לאינטרס האמריקני להשאיר אותם נמוכים כדי להילחם באינפלציה הנובעת ממחירי האנרגיה הגבוהים.

People stand outside the Iranian embassy in Riyadh, Saudi Arabia, April 12, 2023. REUTERS/Aziz El Yaakoubi. רויטרס
השגרירות האיראנית בריאד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully