וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתחרה מול הבוס לשעבר: פנס הצטרף רשמית למרוץ הרפובליקני לנשיאות

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 9:00

סגן נשיא ארה"ב לשעבר, שהתרחק מטראמפ בעקבות הסתערות תומכיו על הקפיטול, צפוי להשיק את הקמפיין שלו ביום רביעי במדינת המפתח איווה. יותר מעשרה מועמדים כבר נרשמו לפריימריז הרפובליקניים לקראת הבחירות ב-2024, ומתנגדיו של טראמפ חוששים שהפיצול יחזק את סיכוייו לנצח

דונלד טראמפ הכריז על התמודדות בבחירות 2024/רויטרס

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר מייק פנס הצטרף הערב (שני) רשמית למרוץ למועמדות המפלגה הרפובליקנית בבחירות ב-2024, שעל הנהגתה מתמודד גם הבוס הקודם שלו, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

צוות הקמפיין של פנס, מושל אינדיאנה לשעבר, הגיש את המסמכים הרשמיים לוועדת הבחירות הפדרלית והוא צפוי להשיק את המועמדות שלו בנאום שיישא ביום רביעי באיווה, המדינה הראשונה שבה יתקיימו הבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית.

סגן הנשיא לשעבר, המשתייך לאגף השמרני במפלגה, נותר נאמן לטראמפ לאורך מרבית כהונתו הראשונה והשנויה במחלוקת. עם זאת, בין השניים נוצר קרע כשפנס סירב לשתף פעולה עם מאמצי טראמפ להפוך את תוצאות הבחירות ב-2020 שבהן הפסיד לג'ו ביידן.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס מגיבים לתוצאות הראשונות אחרי הבחירות בבית הלבן בוושינגטון, 4 בנובמבר 2020. רויטרס
האשים אותו בסיכון חייו וחיי משפחתו. פנס לצד טראמפ אחרי הבחירות בנובמבר 2020/רויטרס

פנס, בתור סגן הנשיא, ניהל את ישיבת הקונגרס שאישררה את ניצחונו של ביידן, כשתומכיו של טראמפ הסתערו על הקונגרס ב-6 בינואר 2021. הוא האשים את הנשיא לשעבר בעידוד המתקפה ובסיכון חייו וחייו משפחתו, ששהו במבנה באותו הזמן.

הוא מצטרף למספר הולך וגדל של מועמדים רפובליקנים הניצבים מול טראמפ, בהם השגרירה לשעבר באו"ם ניקי היילי והסנאטור טים סקוט, כמו גם מושל ניו ג'רזי לשעבר כריס כריסטי. בסך הכול, יותר מעשרה מועמדים נרשמו עד כה לפריימריז הרפובליקניים ומתנגדיו של טראמפ במפלגה חוששים כי הפיצול בקרב יריביו ישחק לטובתו כפי שקרה ב-2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully