וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 20 שנה בכלא: אוסטרלית שהורשעה ברצח ארבעת ילדיה שוחררה בשל "ספק סביר"

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 13:46

קייתלין מייגן פולביג כונתה "הרוצחת הסדרתית הגרועה ביותר" במדינה בעקבות הרשעתה ב-2003, בעוד שהיא התעקשה כי היא חפה מפשע. אך ממצאים מדעיים חדשים העלו כי ייתכן שהילדים, שסבלו מבעיות רפואיות, מתו מוות טבעי והיא זכתה לחנינה. "אי אפשר להבין את הפצע שנגרם לה"

קיית'לין פולביג, שהורשעה ברצח ילדיה, מופיעה דרך הווידאו בשימוע על הרשעותיה, סידני, אוסטרליה, 1 במאי 2019. רויטרס
"הוכחה ששלטון החוק הוא יסוד חשוב בדמוקרטיה שלנו". פולביג בשימוע ב-2019/רויטרס

אישה אוסטרלית שנכלאה במשך 20 שנה בעקבות מותם של ארבעת ילדיה קיבלה היום (שני) חנינה ושוחררה ממאסר. זאת בעקבות חקירה שהעלתה כי קיים ספק סביר בהרשעותיה של קייתלין מייגן פולביג, כיום בת 55.

פולביג הורשעה על ידי חבר מושבעים ב-2003 ברצח שלושת ילדיה ובהריגתו של בנה הרביעי לאורך תקופה של עשר שנים, אולם היא התעקשה שהם מתו מסיבות טבעיות. ועדת בדיקה להרשעותיה מצאה ב-2019 כי הראיות מחזקות את אשמתה של פולביג, שכונתה "הרוצחת הסדרתית הקטלנית ביותר באוסטרליה".

ואולם, חקירה נוספת בראשות נשיא בית המשפט העליון לשעבר תומס באת'רסט בחנה שוב בשנה שעברה את הרשעותיה, לאחר שראיות חדשות העלו כי ייתכן שילדיה - קיילב, פטריק שרה ולורה - מתו מוות טבעי ולא נרצחו.

התובע הכללי של מדינת ניו סאות' ויילס, מייקל דיילי, נימק את החלטתו להעניק לה חנינה על בסיס ממצאי החקירה האחרונה, שלדבריו העלתה כי קיים ספק סביר בכל אחת מהרשעותיה. "התוצאה היום היא אישור לכך שמערכת המשפט שלנו מסוגלת לספק צדק, ומוכיחה ששלטון החוק הוא בסיס חשוב של הדמוקרטיה שלנו", אמר דיילי. "בהתחשב בכל מה שקרה ב-20 השנים האחרונות, אי אפשר שלא להרגיש אהדה כלפי קייתלין וקרייג פולביג".

פטריק (מימין), ולאורה פולביג, שניים מילדיה של קייתלין מייגן פולביג, אישה אוסטרלית שזכתה בחנינה 20 שנה אחרי שהורשעה ברצח ארבעת ילדיה. צילום מסך, אתר רשמי
פטריק (מימין) ולאורה, שניים מארבעת הילדים של פולביג/אתר רשמי, צילום מסך

התובע הכללי ציין כי החנינה אמנם שחררה אותה מהכלא, אך לא מבטלת את הרשעותיה. לא ברור אם היא תבחר לערער עליהן כדי להוביל לביטולן ובהמשך אף לפיצוי כספי משמעותי מהמדינה על העוול שנגרם לה. דיילי קרא לתת לפולביג פרטיות כדי שהיא תוכל "להמשיך בחייה".

בסיכום החקירה ששלח לתובע הכללי, כתב שופט העליון לשעבר שיש אפשרות סבירה ששלושה מהילדים מתו מסיבות טבעיות - שניים עקב מוטציה גנטית המכונה CALM2-G114R - ואחד בשל הפרעה נוירוגנית. לדבריו, בשל הספק שהתעורר, בזכות התפתחויות מדעיות בתחום, התערערה העמדה של התביעה גם ביחס להריגתו של בנה הרביעי.

"יתרה מכך, אינני יכול לקבל את הטענה שהראיות מוכיחות שפולביג לא הייתה אם דואגת לילדיה", כתב.

פולביג התקבלה בשערי הכלא על ידי חבריה, שניהלו קמפיין ממושך לשחרורה. "אי אפשר להבין את הפצע שנגרם לה", אמרה עורכת דינה. "הכאב של אובדן ילדיה וקרוב לשני עשורים בבתי סוהר תחת אבטחה מקסימלית, על פשעים שהמדע הוכיח שמעולם לא התרחשו".

  • עוד באותו נושא:
  • אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully