וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכודת בכיתות: עשרות תלמידות אפגניות הורעלו בבית הספר

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 12:34

אלמונים פיזרו חומר רעיל בכיתות בבית ספר בצפון המדינה, ו-60 תלמידות פונו לבית החולים. המשטרה אמרה כי מצבן טוב, אך לא דווח על עצורים. תחת טליבאן, הוגבל משמעותית חינוך נערות במדינה ורק בתי הספר היסודיים נותרו פתוחים עבורן

הפגנת נשים בקאבול נגד החלטת טליבאן למנוע מהן ללמוד באקדמיה/רויטרס

כ-60 תלמידות באפגניסטן אושפזו בבתי חולים אחרי שהורעלו בבית הספר שלהן בצפון המדינה - כך אמרה היום (שני) המשטרה במדינה, הנשלטת על ידי ארגון טליבאן הקיצוני. ההרעלה, שהתרחשה במחוז סאר-א-פול, קרתה בזמן שחינוכן של נערות במדינה נתון להגבלות קשות חרף הביקורת של הקהילה הבינלאומית.

"כמה אלמונים נכנסו לבית ספר לבנות במחוז סנצ'רק והרעילו את הכיתות, וכשהבנות באו לשיעורים הן הורעלו", אמר דובר המשטרה במחוז סאר-א-פול. הוא לא פירט באיזה חומר רעיל נעשה שימוש או מי החשודים שעומדים מאחורי ההרעלה. לדבריו, התלמידות פונו לבית החולים, אך הן במצב "טוב". אף אחד לא נעצר עד כה.

טליבאן, שכבש את המדינה מידי הממשלה הפרו-מערבית ב-2021 לאחר נסיגת הכוחות הזרים, סגר את האוניברסיטאות והתיכונים בפני נשים ונערות, אך בתי הספר היסודיים נותרו פתוחים עבורן. הארגון אמר כי הוא בעד חינוך של נשים ונערות, תחת תנאים מסוימים.

תלמידות לומדות קוראן במדרסה בקאבול, אפגניסטן, 8 באוקטובר 2022. רויטרס
תלמידות קוראות בקוראן במדרסה בקאבול, אוקטובר/רויטרס

ההרעלה באפגניסטן מזכירה את המתרחש באיראן השכנה, שבה כ-13 אלף תלמידות הורעלו בבתי ספר לבנות מאז נובמבר האחרון. גם בתקופת הממשל הקודם באפגניסטן נרשמו הרעלות דומות בבתי ספר לבנות, כולל חשד לתקיפות בגז רעיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully