וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוסי קרב רדפו בשמי וושינגטון אחרי מטוס קל - שהתרסק

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 10:28

המטוסים ניסו ליצור קשר עם טייס המטוס שחדר למרחב האווירי של בירת ארה"ב, אך הוא לא הגיב. על המטוס, שהתרסק באזור הררי בווירג'יניה, היו ככל הנראה 4 נוסעים, ואיש לא ניצל. התקרית גרמה לבהלה בקרב התושבים, שחשבו בתחילה שמדובר בפיצוץ

בווידאו: בום על-קולי בווירג'יניה בעקבות הזנק מטוסי קרב בוושינגטון/רויטרס

מטוסי קרב הוזנקו אמש (ראשון) לשמי וושינגטון אחרי שמטוס קל חדר למרחב האווירי של בירת ארצות הברית ולא הגיב בקשר, עד שהתרסק בהמשך באזור הררי בווירג'יניה. המשטרה אמרה כי לא נמצאו ניצולים באתר ההתרסקות. גורם המעורה בחקירה אמר כי ארבעה נוסעים היו על המטוס הקל, מדגם ססנה.

הזנקת מטוסי הקרב אל המטוס הקל גרמה לבום על-קולי, שעוררו בהלה בקרב התושבים שחלקם סברו כי היה זה פיצוץ. לפי תושבים, הרעש נשמע באזורים מסוימים בצפון וירג'יניה ובמרילנד. המטוס היה רשום בפלורידה, ובעליו, ג'ון רומפל, סיפר לוושינגטון פוסט כי בתו, אחת מנכדותיו והמטפלת שלה היו על המטוס. "אנחנו לא יודעים כלום על ההתרסקות", הוא אמר. "אנחנו מדברים עם הרשויות עכשיו".

פיקוד ההגנה האווירית של צפון אמריקה מסר בהצהרה כי הצבא ניסה ליצור קשר עם הטייס, אולם הוא לא הגיב והמטוס התרסק בסמוך ליער הלאומי ג'ורג' וושינגטון בווירג'יניה. גורם אחר המעורה בחקירה אמר כי נראה שהמטוס ניסה לטוס על מצב אוטומטי.

"המטוסים הורשו לטוס במהירות הקול וייתכן שתושבים באזור שמעו בום על-קולי", נמסר בהודעה, שלפיה המטוסים שיגרו נורים כדי להבין את כוונותיו של הטייס. גורם רשמי אמר כי מטוסי הקרב שהוזנקו לא אחראים לתאונה.

הבית הלבן בוושינגטון מואר בכתום לרגל יום המודעות לאלימות כלי נשק, 2 ביוני 2023. רויטרס
הבום העל-קולי נשמע עד לצפון וירג'יניה ומרילנד. הבית הלבן בוושינגטון/רויטרס

רשות התעופה הפדרלית אמרה כי המטוס המריא מטנסי אל שדה תעופה בניו יורק, כ-80 ק"מ ממזרח למנהטן, וכי היא תחקור את ההתרסקות יחד עם המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה. על פי אתר המעקב אחר טיסות Flight Aware, המטוס הגיע לאזור ניו יורק ואז, מסיבה לא ברורה, פנה בזווית של כ-180 מעלות.

זו לא תאונת המטוס הראשונה מסוגה. ב-1999, חמישה בני אדם, בהם שחקן הגולף פיין סטיוארט, נהרגו כשהמטוס שלהם התרסק אחרי שטס אלפי קילומטרים מבלי שהטייס או מי מבין הנוסעים הגיב. החקירה העלתה כי לחץ האוויר במטוס אזל, והנוסעים איבדו הכרה בשל מחסור בחמצן.

ב-2014, מטוס פרטי התרסק לחופי ג'מייקה אחרי שהטייס שלו לא הגיב בקשר. גם אז, מטוס קרב הוזנק ללוות אותו בשל חשש ביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully