וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקים חוליה צבאית במטרה לבצע פיגועים": שני מאסרי עולם למחבל שרצח את מלאכי רוזנפלד

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 8:59

בית המשפט הצבאי ביהודה ושומרון גזר אתמול שני מאסרי עולם על המחבל מעאד חאמד, שהקים את חוליית הטרור שאחראית לרצח של מלאכי רוזנפלד ב-29 ביוני 2015. בית המשפט קבע כי על הנאשם לשלם פיצויים למשפחת המנוח ולנפגעי העבירה בסך מיליון ו-90 אלף שקלים

ריאיון באולפן עם שרה רוזנפלד, אמא של מלאכי רוזנפלד שנרצח בפיגוע, דצמבר 2015/עריכה: ניר חן

בית המשפט הצבאי גזר אתמול שני מאסרי עולם על המחבל מעאד חאמד, שהורשע ברצח מלאכי רוזנפלד ב-29 ביוני 2015 בפיגוע בצומת שבות רחל, סמוך ליישוב קידה. כך הודיע הבוקר (שני) דובר צה"ל. חאמד הורשע על פי הודאתו, בעבירות של גרימת מוות בכוונה (העבירה המקבילה לעבירת הרצח בשטחי יהודה ושומרון - א"ב), בגין גרימת מותו של מלאכי רוזנפלד. בנוסף, בית המשפט קבע כי על הנאשם לשלם פיצויים למשפחת המנוח ולנפגעי העבירה בסך מיליון ו-90 אלף שקלים.

"הנאשם הורשע בכך שהקים חוליה צבאית מטעם ארגון הטרור חמאס, במטרה לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות, ותכנן, ביחד עם חברי חוליה נוספים, לבצע פיגוע ירי", נמסר הבוקר מדובר צה"ל, שם הוסיפו: "במסגרת זו, ביום 29 ביוני 2015, ירה הנאשם לעבר רכב פרטי שבו שהו ארבעה נוסעים ישראלים. בפיגוע זה נרצח מלאכי רוזנפלד ז"ל ונפצעו יושבי רכב נוספים. כמו כן, הנאשם הועמד לדין בגין פיגוע ירי נוסף מחודש יוני 2015".

מלאכי רוזנפלד ז"ל. באדיבות המשפחה, צילום מסך
מלאכי רוזנפלד ז"ל/צילום מסך, באדיבות המשפחה

בתחילת חודש דצמבר האחרון, בית המשפט הצבאי הרשיע את חאמד בגרימת מותו בכוונה של רוזנפלד בפיגוע הירי שאירע ביוני 2015. בנוסף, הוא הורשע בניסיון לגרימת מוות בכוונה, בחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת ובעבירות ביטחון נוספות.

החל מחודש יולי 2015, כמה שבועות לאחר הפיגוע, הנאשם הוחזק במעצר ברשות הפלסטינית, ובחודש אפריל בשנה שעברה, נעצר על ידי גורמי הביטחון, הועמד לדין ומאז - שוהה במעצר בכלא ישראלי. חאמד, כך יצוין, עוד בטרם ביצע את הפיגוע, הורשע בשנת 2012 בקשירת קשר לביצוע ירי לעבר כוחות הביטחון, ונגזרו עליו 12 חודשי מאסר. בשנת 2014 היה עצור במעצר מנהלי בגין היותו פעיל חמאס.

חברי החוליה שהקים חאמד, למעט אחד, נשפטו כבר לפני כמה שנים. על שניים מחברי החוליה נגזר עונש של מאסר עולם ועל חבר אחר נגזר עונש של מאסר עולם ו-30 שנים. חבר חוליה נוסף הצליח להימלט ועד כה - לא ניתפס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully