וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי ספר ביוטה אסרו על הצגת ספרי תנ"ך: "בוטים ואלימים"

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 11:21

הורה במחוז דייוויס ניצל חוק שהעבירה המדינה השמרנית נגד ספרים בעלי תכנים שאינם הולמים ילדים, והגיש תלונה נגד החזקתם של ספרי תנ"ך. בקשתו התקבלה, והספרים יישארו רק במדפי התיכונים המקומיים. "לפי ההגדרה החדשה שלנו - זה פורנוגרפי"

ספר תנ"ך באנגלית. רויטרס
מלחמת התרבות בארה"ב מחריפה. ספר תנ"ך באנגלית/רויטרס

כמה בתי ספר במדינת יוטה שבארצות הברית הסירו מהמדפים ספרי תנ"ך משום שהם מכילים קטעים "וולגריים ואלימים". ההחלטה התקבלה בעקבות תלונה של הורה, שטען כי בתנ"ך יש נושאים שאינם הולמים ילדים.

התלונה התבססה על חוק שעבר בשנה שעברה במדינה השמרנית האוסר על הצגת ספרים "פורנוגרפיים או מגונים" בבתי הספר. רוב הספרים שנאסרו עד כה עוסקים בסוגיות כמו נטייה מינית וזהות, כחלק ממלחמת התרבות המתנהלת ברחבי ארצות הברית.

איסורים על לימוד ספרים מסוימים, הנחשבים לפוגעניים, קיימים גם במדינות טקסס, פלורידה, מיזורי וקרוליינה הדרומית הרפובליקניות. מנגד, גם כמה מדינות ליברליות אסרו על לימוד ספרים מסוימים שלטענתן כולל תוכן פוגעני וגזעני.

ספר "פורנוגרפי"

ההחלטה ביוטה התקבלה בשבוע שעבר על ידי מחוז דייויס, שמצפון לסולט לייק סיטי בעקבות התלונה שהוגשה בדצמבר האחרון. גורמים רשמיים אמרו שהם כבר הסירו את שבעת או שמונת עותקי התנ"ך שהיו במדפים בבתי הספר ובחטיבות הביניים במחוז. לדבריהם, התנ"ך מעולם לא היה חלק מתוכנית הלימודים. הוועדה לא פירטה את נימוקיה או אילו קטעים מכילים תכנים "וולגריים או אלימים".

לפי העיתון סולט לייק טריביון, ההורה שהתלונן אמר שלתנ"ך אין "ערכים חשובים" עבור ילדים, וכי הוא "פורנוגרפי לפי ההגדרה החדשה שלנו", בהתייחסו לחוק שעבר בשנה שעברה.

יוזם החוק התנגד בעבר לבקשה להסיר את התנ"ך מספריות בתי הספר וכינה אותה "לגלגנית", אך בשבוע שעבר הוא שינה כיוון ואמר כי זאת "קריאה מאתגרת" עבור ילדים קטנים. "באופן מסורתי, באמריקה, הכי טוב ללמד את התנ"ך ולהבין אותו זה בבית ומסביב לאח, כמשפחה", כתב המחוקק קן אייבורי בפייסבוק.

החלטת מחוז דיוויס קבעה שהתוכן שמופיע בתנ"ך אינו מפר את החוק, אולם הוא כן כולל תכנים "וולגריים או אלימים שאינם מתאימים לתלמידים צעירים יותר". הספר יישאר במדפי התיכוניים המקומיים.

בוב ג'ונסון, אביו של תלמיד בית ספר יסודי במחוז, אמר כי הוא מתנגד להוצאת התנ"ך. "אני לא יכול לחשוב מה יש בתנ"ך שצריך להוציא, זה לא שיש בו תמונות", אמר לרשת CBS.

זהו לא המחוז הראשון בארצות הברית שמסיר את התנ"ך ממדפי מוסדות החינוך שלו. בשנה שעברה, מחוז בטקסס נקט צעד דומה בעקבות תלונות של תושבים המתנגדים למאמצים של גורמים שמרניים לאסור ספרים מסוימים. ובחודש שעבר, תלמידים בקנזס ביקשו להוציא את התנ"ך מבית הספר שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully