וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ הוקלט מודה שלקח מסמך מסווג על תכנית תקיפה באיראן

ב-CNN דווח כי החוקרים הפדרלים השיגו הקלטה מ-2021, שבה הנשיא לשעבר מודה שהוא מחזיק במסמך מסווג - אחד ממאות שלפי החשד הוא לקח עמו מהבית הלבן בניגוד לחוק. הוא ממשיך להכחיש שעבר על החוק: "רדיפה פוליטית"

בווידאו: ה-FBI פשט על ביתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה/רויטרס

התביעה הפדרלית בארצות הברית השיגה הקלטה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שבה הוא מודה ששמר מסמך מסווג של הפנטגון על תקיפה אפשרית באיראן לאחר שעזב את הבית הלבן - כך דווח ברשת CNN. ברשת ציינו כי הם לא האזינו להקלטה, משנת 2021, אך הם הסתמכו על מקורות רבים.

מההקלטה עולה כי טראמפ, המתמודד שוב על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה, הבין שהוא מחזיק בחומר מסווג לאחר שעזב את הבית הלבן בתחילת אותה שנה, בניגוד לחוק.

שני גורמים שצוטטו על ידי CNN אמרו כי דבריו של הנשיא לשעבר הצביעו על כך שהוא רוצה לחלוק את המידע שמופיע באותו מסמך, אך הוא היה מודע למגבלותיו לבטל את סיווגם של מסמכים סודיים לאחר שעזב את תפקידו.

טראמפ מכחיש כי הוא פעל בניגוד לחוק. סטיבן צ'ונג, דובר מטעמו של טראמפ, סירב להגיב על הדיווח או על הערות ספציפיות שיוחסו לו, וטען כי החקירה נגדו היא פוליטית. "ההדלפות של גורמים פוליטיים רדיקליים העומדים מאחורי הרדיפה הפוליטית הזו נועדו ללבות את המתיחות ולהמשיך את הרדיפה של התקשורת אחרי הנשיא טראמפ ותומכיו", אמר.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ביציאה ממגדלי טראמפ, לקראת הגעתו לבית המשפט, מנהטן ארה"ב, 4 באפריל, 2023. רויטרס
החקירות עשויות להקשות עליו בבחירות. טראמפ בצאתו מבית המשפט בניו יורק, אפריל/רויטרס

טראמפ, שמסובך בשורת פרשות פליליות, נחקר על ידי משרד המשפטים הבוחן אם הוא עבר על החוק כשלקח לאחוזתו בפלורידה מסמכים מסווגים. החקירה נחשפה באוגוסט, כשמשרד המשפטים אמר כי הוא סבור שהנשיא לשעבר מחזיק באופן לא חוקי במסמכים, כולל כמה הקשורים לאיסוף מודיעין ומקורות אנושיים חשאיים - בין הנושאים הכמוסים ביותר של המודיעין האמריקני.

לשכתו של ג'ק סמית', שמונה על ידי משרד המשפטים כתובע מיוחד האחראי על חקירותיו של טראמפ, סירבה להגיב על הדיווח.

סמית' חוקר, בין היתר, אם טראמפ או מקורביו שיבשו את החקירה של משרד המשפטים סביב החזקתו באלפי מסמכים ממשלתיים, שכ-300 מהם היו מסווגים. היועץ המיוחד חוקר גם את מאמציו של טראמפ להפוך את תוצאות הבחירות ב-2020, שבהן הפסיד לג'ו ביידן, שהגיעו לשיאם בהסתערות של תומכיו על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully