וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגזירות כבר כאן: החל מהבוקר - עלייה חדה במחירי המזון

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 5:50

לאחר דחיית ההתייקרות לאחרי שבועות, מחירי המוצרים של ענקיות מזון עלו החל מחצות. בין החברות שמוצריהן התייקרו אסם, שטראוס, מעדנות וטירת צבי. גם מחירי המזון לתינוקות עלו, כשמטרנה וגרבר הודיעו על עליות מחירים

עימות בין דוד ביטן למשה גפני בוועדת הכלכלה, 30 באפריל 2023/ערוץ הכנסת

לאחר שהחליטו לדחות את התייקרות המוצרים לאחרי שבועות, הבוקר (חמישי), עם תחילת חודש יוני, שורת ענקיות מזון יעלו את המחירים של מוצרים רבים. בין החברות שיעלו מחירים מרס, בן אנד ג'ריס, אסם, שטראוס וויליפוד.

ראשונה בגל העלאת המחירים הייתה תנובה, אליה הצטרפה גם טרה, שהעלו את מוצרי החלב בפיקוח אחרי הודעת ועדת הפיקוח על המחירים במשרד החקלאות. לאחר מכן הוחלט בחברות ליקר גם את מחירי המוצרים שלא נמצאים בפיקוח כמו תחליפי החלב, שמחיריהם עלו ב-4.65%, הקוטג' והגבינה הבולגרית. שטראוס "יישרה קו" עם תנובה וטרה והעלתה את המחירים של החלב, הגבינות והיוגורט ב-2.33%.

מעבר סופרמרקט. ShutterStock
מחירי המוצרים יעלו, אילוסטרציה/ShutterStock

אחריהן הצטרפו רשתות מזון רבות שאחראיות לרוב המוצרים שנמצאים על מדפי הסופר לעליית המחירים: בן אנד ג'ריס יעלו מחירים בעד 15%, מאמא עוף, מעדנות ומוצרי אוליביה יתייקרו ב-7.4%, סניקרס, באונטי ומסטיקי אורביט יעלו את המחירים בכעשרה אחוזים. גם הנקניקים של חברת טירת צבי יתייקרו ב-5%.

אסם, ששולטת על רבים ממוצרי המדף היבשים תעלה גם היא את המחירים, בממוצע ב-4.7% - ההעלאה תשפיע בין היתר גם על הקפה ודגני הבוקר, הפסטות והרטבים. תחליפי החלב לתינוקות, בהם המוצרים של חברת מטרנה וגרבר יתייקרו החל מחצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully