וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: יש מקום לשיפור ההגנה על מוסקבה; מל"טים תקפו מתקני נפט בדרום

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 14:14

הקרמלין טען כי מערכות ההגנה עבדו ביעילות מול מתקפת המל"טים האוקראינית, אך הודה כי יש צורך לעבות אותן. בינתיים, נמשכות התקיפות בשטח רוסיה, ושני בתי זיקוק הותקפו בדרום

תיעוד: מתקפת מל"טים בשמי מוסקבה/טלגרם

הקרמלין הודה היום (רביעי) כי למערכות ההגנה האווירית במוסקבה יש "מקום לשיפור", אף שציין כי הן פועלות ביעילות. זאת יממה אחרי מתקפת המל"טים הגדולה על בירת רוסיה, שהביכה את משטרו של ולדימיר פוטין, ובמקביל להמשך התקיפות בעומק שטחה של רוסיה.

מוסקבה האשימה את אוקראינה בשיגור המל"טים שלטענתה יורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית ואמצעים אלקטרוניים, אך בקייב הכחישו והגיבו בעמימות. דובר הקרמלין אמר היום כי העבודה על שיפור מערכות ההגנה האווירית במוסקבה תימשך. חלק מכלי הטיס הבלתי-מאוישים פגעו בשכונת יוקרה שבה מתגוררת האליטה הרוסית.

במהלך היום, תקפו מל"טים בתי זיקוק בדרום המדינה, עשרות קילומטרים בודדים ממסופי הנפט הגדולים ביותר ברוסיה. גורמים במחוז קרסנודר אמרו כי באחד מבתי הזיקוק שהותקפו פרצה שריפה, ואילו לשני לא נגרם נזק.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בתערוכה במוסקבה, 30 במאי 2023. רויטרס
תדמית המבצר נסדקה. פוטין, אתמול/רויטרס

אוקראינה נוהגת בעמימות ביחס לתקיפותיה בתוך שטחה של רוסיה או נגד כוחותיה במחוזות הכבושים בשטחה, אך בשבועות האחרונים התגברו התקיפות הללו לקראת מתקפת-הנגד המתוכננת של קייב. בתחילת החודש תקפו מל"טים את הקרמלין עצמו, במה שתואר כניסיון לחסל את פוטין.

ארצות הברית, ספקית הנשק העיקרית של אוקראינה, הבהירה אתמול שוב כי היא מתנגדת לתקיפות בתוך עומק שטחה של רוסיה ומטרתה היא לסייע לקייב להשיב לשליטתה את הטריטוריות שלה שנכבשו בידי מוסקבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
Police tape cordons off one of the two residential buildings in Moscow that were struck by a Ukrainian military drone. Both affected buildings incurred minor damage, which was promptly rectified. (Photo by Vlad Karkov / SOPA Images/Sipa USA)No Use Germany.. רויטרס
Police tape cordons off one of the two residential buildings in Moscow that were struck by a Ukrainian military drone. Both affected buildings incurred minor damage, which was promptly rectified. (Photo by Vlad Karkov / SOPA Images/Sipa USA)No Use Germany./רויטרס

במקביל, משרד ההגנה של רוסיה טען היום כי השמיד את ספינת הקרב "האחרונה" של אוקראינה במתקפה על נמל אודסה לפני יומיים. דובר משרד ההגנה אמר כי הספינה האוקראנית "יורי אולפירנקו" הותקפה על ידי "כלי נשק מדויקים", מינוח שבו משתמשת מוסקבה לתיאור טילים. הוא לא פירט מעבר לכך.

קייב טרם הגיבה על הטענות הרוסיות. ביום שני אמרו גורמים אוקראיניים כי רוסיה הוציאה מכלל שימוש חמישה כלי טיס בתקיפת מטרה צבאית במערב המדינה וגרמה לשריפה בנמל אודסה שלחופי הים השחור בתקיפות אוויריות מאסיביות. בימים האחרונים הגבירה מוסקבה את מתקפותיה על קייב, תוך שימוש במל"טים מתאבדים ובטילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully