וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא סודאן עצר את השיחות עם המורדים: "מוכנים להילחם עד הניצחון"

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 12:25

הצבא מאשים את כוחות ההתערבות המהירה בהפרות חוזרות ונשנות של הפסקות האש שתווכו על ידי ארה"ב וסעודיה. הלחימה התלקחה מחדש בבירה חרטום ובדארפור, ומנהיג סודאן אל-בורהאן אמר שכוחותיו ערוכים להמשיך בלחימה עד להכנעת הכוחות הנאמנים לסגנו לשעבר

בווידאו: דיפלומטים ואזרחים זרים מפונים מחרטום על רקע הלחימה בסודאן/רויטרס

צבא סודאן השעה את השיחות על הפסקת והכנסת סיוע הומניטרי למדינה - כך אמרו היום (רביעי) גורמים סודאניים. השיחות בין הצבא לבין נציגי כוחות המורדים נפתחו בערב הסעודית בתחילת החודש, ובמהלכן הצדדים הכריזו על התחייבות להימנע מפגיעה באזרחים ועל שתי הפסקות אש קצרות שהופרו שוב ושוב. בעימות שפרץ בחודש שעבר נהרגו מאות בני אדם, ומיליונים נעקרו מבתיהם.

גורם סודאני רשמי, שדיבר בעילום שם, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הצבא החליט לעצור את השיחות "משום שהמורדים מעולם לא יישמו סעיף אחד מהפסקות האש לטווח קצר, שדרשו מהם לסגת מבתי חולים וממבני מגורים, והפרו שוב ושוב את ההפוגה".

מפקד צבא סודאן עבד אל-פתאח אל-בורהאן עומד לצד חיילים, 30 במאי 2023. רויטרס
בדרך להסלמה נוספת. מפקד הצבא אל-בורהאן עם חיילים, אתמול/רויטרס

מתווכים ארצות הברית וערב הסעודית, שניסו לתווך בין הצדדים, אמרו ביום שני בערב כי הצבא וכוחות התמיכה המהירה הסכימו להאריך בחמישה ימים את הפסקת האש ההומניטרית שהופרה שוב ושוב לאורך השבוע החולף.

חרף הבטחותיהם, הלחימה התלקחה במחדש בבירה חרטום ובמחוז דארפור שבמערב המדינה. "הצבא מוכן להילחם עד הניצחון", הכריז מפקד הצבא ומנהיג סודאן בפועל, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, בעת שביקר חיילים בבירה אתמול.

כוחות ההתערבות המהירה, בראשות סגנו של בורהאן שהפך לאויבו, מוחמד חמדאן דגלו, אמרו שהם "יממשו את זכותם להגן על עצמם" והאשימו את הצבא בהפרת הפסקת האש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully