וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 פעילים בארגון פלסטיני נהרגו בפיצוץ בגבול לבנון-סוריה, בישראל הכחישו מעורבות

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 13:25

הארגון החזית העממית לשחרור פלסטין - המפקדה הכללית טען כי חיל האוויר תקף עמדה שלו בגבול,. עם זאת, במערכת הביטחון התנערו מהאירוע ולפי גורם ביטחוני פלסטיני, הפיצוץ היה של מוקשים שאותם הזיזו אנשי הארגון

עמדה של הארגון החזית העממית לשחרור פלסטין - המפקדה הכללית בגבול לבנון-סוריה שהותקף לפי דיווחים על ידי ישראל, 31 במאי 2023. טוויטר, צילום מסך
תוצאות התקיפה, הבוקר/צילום מסך, טוויטר

חמישה פעילים בארגון טרור פלסטיני נהרגו הלילה בפיצוץ בגבול לבנון-סוריה. הארגון, החזית העממית לשחרור פלסטין - המפקדה הכללית, טען היום (רביעי) כי אנשיו נהרגו בתקיפות אוויריות של ישראל בעיירה קוסאיה. הארגון אמר כי עוד עשרה מאנשיו נפצעו בתקרית שקדמו לה גיחות של מטוסי קרב.

עם זאת, במערכת הביטחון התנערו מכך. לא כל פיצוץ במזרח התיכון קשור לצה"ל", אמר גורם ביטחוני. גורמים לבנוניים אמרו לערוץ אל-ערביה הסעודי כי הפיצוץ לא נבע מתקיפה ישראלית. גורם ביטחוני פלסטיני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מותם של אנשי הארגון נגרם מפיצוץ מוקשים שאותם הזיזו.

בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נראו מבנה וכלי רכב הרוסים, ומכתש שנוצר בעקבות הפיצוץ. ב-2019 דווח על תקיפה דומה של ישראל נגד הארגון בלבנון.

לאחרונה הזהיר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כי ארגונו יגיב לכל תקיפה ישראלית בשטח לבנון, גם במקרה של פגיעה ביעדים פלסטיניים. ישראל תקפה בשטח לבנון בפסח האחרון, בעקבות מטחי רקטות ששוגרו לעבר הצפון.

עמדה של הארגון החזית העממית לשחרור פלסטין - המפקדה הכללית בגבול לבנון-סוריה שהותקף לפי דיווחים על ידי ישראל, 31 במאי 2023. טוויטר, צילום מסך
עמדה של הארגון החזית העממית לשחרור פלסטין - המפקדה הכללית בגבול לבנון-סוריה שהותקף לפי דיווחים על ידי ישראל, 31 במאי 2023/צילום מסך, טוויטר

הארגון התפצל מהחזית העממית לשחרור פלסטין ב-1968 ובראשו עמד אחמד ג'יבריל עד שמת בסוריה, מקום מושבו, ב-2021. אחד מההישגים הבולטים ביותר של הארגון היה בעסקת ג'יבריל עם ישראל ב-1985, שנותרה שנויה במחלוקת עד היום. במסגרת העסקה, שוחררו 1,151 אסירים, חלקם מחבלים בולטים, תמורת שלושה חיילים שנשבו במהלך מלחמת לבנון הראשונה.

אחד הפיגועים הבולטים שביצע הארגון היה "ליל הגלשונים" ב-1987, כשמחבל שחדר עם גלשן אוויר מלבנון הרג שישה חיילים. בתגובה, פתחה ישראל במבצע "כחול וחום" נגד הארגון בלבנון ופגעה משמעותית בתשתיות שלו וביכולות שלו לבצע פיגועים נוספים. הארגון מקורב למשטר אסד בסוריה ולאיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully