וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההפצצות על קייב: מתקפת מל"טים חריגה במוסקבה, מבנים נפגעו

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 11:25

הרשויות בבירת רוסיה דיווחו על שני פצועים קל במתקפה הגדולה ביותר מאז תחילת המלחמה באוקראינה. משרד ההגנה אמר כי אוקראינה שיגרה שמונה מל"טים וכולם הופלו, אך דיווחים אחרים נקבו במספר גבוה יותר. קייב, שספגה הלילה מתקפה נוספת, טרם הגיבה להאשמות

תיעוד: מתקפת מל"טים בשמי מוסקבה/טלגרם

רוסיה האשימה היום (שלישי) את אוקראינה בשיגור מל"טים על הבירה מוסקבה, שספגה את המתקפה הכבדה ביותר מאז תחילת המלחמה בשנה שעברה. זאת בצל ההתקפות הרוסיות הבלתי-פוסקות על בירת אוקראינה בימים האחרונים.

משרד ההגנה של רוסיה טען כי שמונה מל"טים שוגרו למוסקבה והופלו, בעוד שערוצי טלגרם רוסיים נקבו במספרים אחרים. ראש עירית מוסקבה אמר כי נגרם נזק "קטן" לכמה מבנים בבירה וכי שני אנשים נפגעו קל. "כל שירותי החירום של העיר נמצאים בזירת התקריות", אמר ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין, שהוסיף כי כמה תושבים פונו מבתיהם שניזוקו בתקיפות.

מושל המחוז אמר כי מערכות ההגנה האווירית יירטו כמה כלי טיס בלתי-מאוישים שהתקרבו לבירה. לפי ערוץ הטלגרם "באזה", המקורב לשירותי הביטחון הרוסיים, 25 כלי טיס היו מעורבים במתקפה. כלי התקשורת הרשמיים ברוסיה דיווחו כי הפעילות בנמלי התעופה במוסקבה נמשכה כסדרה חרף המתקפה הבוקר.

עוזר של נשיא אוקראינה הכחיש כי קייב מעורבת ישירות במתקפת הרחפנים על מוסקבה אך אמר כי אוקראינה נהנית לצפות באירועים וצפה עלייה במספר המתקפות האלה. מיכאילו פודוליאק אמר לתוכנית "ברקפסט שואו" ביוטיוב כי "כמובן שאנחנו מרוצים לצפות ולחזות גידול במספר המתקפות. אך כמובן שלא היה לנו קשר ישיר לכך".

מתקפת רחפנים על מוסקבה. רויטרס
מתקפת רחפנים על מוסקבה/רויטרס
מתקפת רחפנים על מוסקבה. רויטרס
מתקפת רחפנים על מוסקבה/רויטרס
מל"ט בשמי מוסקבה, רוסיה, 30 במאי 2023. טלגרם, צילום מסך
אחד המל"טים שנצפה בשמי מוסקבה, הבוקר/צילום מסך, טלגרם
מבנה שניזוק ממתקפת מל"טים ברחבי מוסקבה, רוסיה, 30 במאי 2023. רויטרס
אחד המבנים שניזוקו במוסקבה, הבוקר/רויטרס

במהלך הלילה, ספגה קייב מתקפת מל"טים רוסית נוספת, ולפחות אדם אחד נהרג מפגיעה בדירה בניין מגורים. הרשויות בבירת אוקראינה אמרו כי כוחות ההגנה האווירית יירטו יותר מ-20 מל"טים.

בחודשים האחרונים התגברו ההתקפות בתוך שטחה של רוסיה, בעודה מחריבה את עריה של אוקראינה
השכנה, כולל מתקפת מל"טים שכוונה נגד הקרמלין בתחילת החודש. אוקראינה התנערה מאחריות ישירה לכך, ורמזה כי אלו כוחות רוסיים המתנגדים לנשיא ולדימיר פוטין או אפילו מבצע של הקרמלין עצמו כדי להצדיק את המשך התוקפנות נגדה.

מכוניות שניזוקו אחרי מתקפת מל"טים של רוסיה על קייב, אוקראינה, 30 במאי 2023. רויטרס
מכוניות שניזוקו בתקיפה רוסית בקייב, הבוקר/רויטרס

עם זאת, גורמים אמריקניים מעריכים כי קייב אכן עומדת מאחורי המתקפות בעומק השטח של רוסיה, המבוצעות על ידי יחידות אוקראיניות חשאיות ונועדו להנחית מכה פסיכולוגית על מוסקבה לקראת מתקפת הנגד האוקראינית הקרבה. וושינגטון מתנגדת לתקיפות בעומק רוסיה, ובמיוחד לשימוש בכלי נשק אמריקניים במסגרתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully