וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאטור: הסיוע האמריקני לאוקראינה הוא "ההשקעה הטובה ביותר"; אלסקה תחת איום טילים

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 11:45

בסרטון ערוך נראה לינדזי גרהם הרפובליקני אומר בפגישה עם הנשיא זלנסקי ש"הרוסים מתים" וכי התמיכה האמריקנית היתה "ההשקעה הטובה ביותר שאי פעם עשינו". מחוקק רוסי הציע כי רוסיה תשגר מתקפת טילים על אלסקה

משרד הפנים הרוסי הכניס את הסנאטור האמריקני השמרני, לינדזי גרהאם, לרשימת המבוקשים שלו, על פי דיווח היום (שני) בתקשורת הרוסית. הצעד התקבל לאחר שבסרטון ערוך שפירסמה לשכת נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, נראה גרהאם הרפובליקני אומר כי "הרוסים מתים" וכי התמיכה האמריקנית היתה "ההשקעה הטובה ביותר שאי פעם עשינו".

אוקראינה פירסמה לאחר מכן סרטון מלא את הפגישה בין זלנסקי לגרהאם, שבו נראה כי האמירות הוצאו מהקשרן. עם זאת, הוועדה החוקרת של רוסיה אמרה אתמול כי היא פותחת בחקירה פלילית לגבי האמירות של הסנאטור, אך לא פירטה מה הפשע שבו הוא חשוד.

גרהאם פטר את הביקורת הרוסית על תמיכתו באוקראינה ואמר כי הוא בסך הכל שיבח את הרוח החזקה של האוקראינים ואת ההתנגדות שלהם לפלישה הרוסית בעזרת הסיוע שמספקת וושינגטון הבירה. הסנאטור מקרוליינה הדרומית ידוע בהשקפות הנציות שלו בנוגע לענייני חוץ ותומך בהגדלת הסיוע הצבאי לאוקראינה.

"כרגיל, מכונת התעמולה הרוסית עובדת קשה", הוא אמר. "מר מדוודב, אם אתה רוצה שרוסים יפסיקו למות באוקראינה, תיסוג. עצור את הפלישה. עצור את פשעי המלחמה. האמת היא שלך ולפוטין לא אכפת בכלל מהחיילים הרוסים".

בתגובה, מחוקק רוסי הציע כי רוסיה תשגר מתקפת טילים על אלסקה בראיון טלוויזיוני שצץ לאחר הפצתו של הסרטון של גרהם. סגן הדומה אנדריי גורוליוב אמר כי יש טילים המוצבים ליד ארצות הברית "שמסוגלים לשרוף את אלסקה" וכי רוסיה צריכה להשתמש בהם במקום לחכות לצעד תוקפני מצד אויביה.

האמירה של גורוליוב היתה במסגרת הופעה בתוכנית חדשות בערוץ ממלכתי. בתוכנית, גורוליוב שהציע בעבר שצריך "למחוק את בריטניה מעל פני כדור הארץ", אמר כי רוסיה לא צריכה להמתין לאיומים שעמם היא מתמודדת, אלא לנקוט בפעולת מנע. "יש לנו נשק גרעיני אסטרטגי. אזכיר לכם שאלסקה היא מעבר למצר. זה לא יצריך יותר מדי מאמץ, שתי חטיבות יספיקו", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully