וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסתגל טוב": החיים החדשים של גור האריות שנמצא בדירת מסתור בארץ - בדרום אפריקה

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 10:29

הגור, שכונה "אבו מאלק", מסתגל לחיים החדשים שלו במקלט לחיות ובר ולשם החדש - "ציון ניב". ד"ר ניקול בנג'מין-פינק, שהייתה מהאחראיות להעברתו, סיפרה בשיחה עם וואלה! על ההתלבטויות ועל החיים החדשים שלו. "הוא אוכל טוב ונח בצל"

בווידאו?: בלשי מג"ב ופקחי רשות הטבע איתרו גור אריות שהוחזק בדירת מסתור/צילום: דוברות משטרה

גור האריות "אבו מאלק", שהוחזק בדירת מסתור בדרום הארץ באופן בלתי חוקי, הועבר למקלט לחיות בר בדרום אפריקה. לאחר חילוצו, המטפלים שינו את שמו, וכעת קוראים לו "ציון-ניב". ד"ר ניקול בנג'מין-פינק, שהייתה מהאחראיות להעברתו של גור האריות, סיפרה: "הוא מסתגל טוב לבית הגידול החדש שלו. אחרי הוא חקר את האזור, נח בצל מתחת לעצים והוא גם אוכל טוב, הוא התחיל את החיים החדשים והטובים יותר שלו".

לדברי ד"ר בנג'מין-פינק, דירקטורית של העמותה Conservation Beyond Borders, היה צורך בשיתוף פעולה של רשות הטבע והגנים, Worries of Wildlife ו-CemAir. "חיפשתי מה יהיה המוסד המתאים ביותר לגור. בהתחלה חיפשתי באירופה, אבל הם לא היו צריכים את הגיוון הגנטי", סיפרה ד"ר בנג'מין פינק.

בלשי מג"ב ופקחי רשות הטבע והגנים איתרו גור אריות שהוחזק באופן בלתי חוקי בדירת מסתור 15 בפברואר 2022. דוברות המשטרה, אתר רשמי
"אבו מאלק" ביום חילוצו/אתר רשמי, דוברות המשטרה
תמונות ראשונות של גור האריות "ציון" (אבו מאלק לשעבר), בביתו החדש בשמורה בדרום אפריקה. 29 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"ציון ניב" בביתו החדש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עוד סיפרה ד"ר בנג'מין-פינק על איך בחרה את המקלט בדרום אפריקה. "המשכתי לדרום אפריקה ונמיביה. בחרתי במיקום הזה, בין היתר, כי כל הנקבות מעוקרות והם לא מקדמים זיווג של אריות בשבי, וגם יש שם עוד גור אריות, בערך באותו הגיל שלו שגם אותו הצילו מסחר לא חוקי", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully