וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהחרדים דרשו: גם לומדי תורה יקבלו זכויות יתר מהמדינה במסגרת "סעיף הציונות"

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 7:18

ראשי המפלגות החרדיות התנגדו להצעת עוצמה יהודית להגדיר את הציונות כערך שמנחה את מדיניות הממשלה, ודרשו להוסיף לנוסח את ערך לימוד התורה וחשיבותו. השר פרוש: "אתם רוצים להנחות את כל משרדי הממשלה לתעדף בכל נושא רק משרתים. בחוק הלאום לא כתובה המילה ציונות"

"חרדים לדמוקרטיה": הפגנה נגד המהפכה המשפטית מחוץ לביתו של גפני/מערכת וואלה!

ראשי ש"ס ויהדות התורה המשיכו להתנגד בישיבת ראשי הקואליציה שנערכה מוקדם יותר היום (ראשון) להצעת עוצמה יהודית להגדיר את הציונות כערך שמנחה את מדיניות הממשלה - ובעקבות כך סוכם כי בנוסח ההצעה יתווספו דברים על ערך לימוד תורה וחשיבותו. ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את מזכיר הממשלה יוסי פוקס לגבש נוסח מוסכם, והוא יובא להצבעה במשאל טלפוני עם הסכמת כל ראשי מפלגות הקואליציה.

מוקדם יותר בישיבת הממשלה הסביר שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, את ההתנגדות של מפלגתו להצעה ואמר לנוכחים בישיבה: "אתם רוצים להנחות את כל משרדי הממשלה לתעדף בכל נושא משרתים. אני מתפלל 3 פעמים ביום 'ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים'. מעולם לא התנגדתי להצעת חוק עם הטבות למשרתים, אף אחד מאיתנו לא מתנגד לזה. אבל הצעה שנותנת יד חופשית לכל פקיד בכל משרד ממשלתי ובכל ממשלה עתידית לפעול בהתאם לערך הזה? אגב, בחוק יסוד הלאום לא כתוב המילה ציונות, אתם ממציאים דבר חדש, זה מסוכן. סוכם בהסכם הקואליציוני שלא עושים דבר כזה בלי להתייעץ עם כל מפלגות הקואליציה".

מאיר פרוש. ראובן קסטרו
יקבלו זכויות יתר מהמדינה . פרוש/ראובן קסטרו

השר משה ארבל מש"ס הסביר כי מדובר ב"התעסקות בקוסמטיקה ובהצהרות במקום לפתור את הבעיה מהשורש". לדבריו, "אם רוצים הרחבה של יישובים יש לקדם חקיקה מוסכמת ושיובאו החלטות מעשיות במקום להתעסק בהצהרות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully