וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתורין בוונציה: מי התעלה המרכזית נצבעו בירוק זרחני

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 19:11

הרשויות בעיר מנסות לברר מה גרם למים באזור גשר ריאלטו לשנות את צבעם. הרשות להגנת הסביבה באזור מנתחת דגימות והמשטרה חוקרת. ההשערה: פעילי איכות סביבה שצבעו אתרים באיטליה, כולל את המים במזרקת טרווי ברומא, אחראים למעשה, אלא שעד כה איש לא לקח אחריות

שטפונות בוונציה, 30 באוקטובר 2018/צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

המים בתעלה המרכזית של ונציה קיבלו היום (ראשון) מסיבה מסתורית צבע ירוק זרחני, באזור גשר ריאלטו. הרשויות בוונציה מנסות לגלות את הסיבה, כך הודיעו שירותי הכיבוי האיטלקיים. הרשות להגנת הסביבה באזור קיבלה דגימות של המים, ופועלת כדי לזהות את החומר ששינה את צבעם.

משטרת מחוז ונציה כנסה ישיבת חירום כדי לנסות גם היא לברר את הסיבה ולבחון אמצעים אפשריים להתמודד עם הבעיה. יתכן כי למקרה יש קשר לאירועים אחרים באיטליה, שבמסגרתם ארגוני איכות סביבה צבעו אתרים היסטוריים, ואף השתמשו בפחם כדי להשחיר את המים במזרקת טרווי ברומא, כמחאה נגד השימוש בדלק מאובנים.

המים בונציה ההפכו לירוקים עקב חומר לא ידוע ליד גשר ריאלטו. מאי 2023. רויטרס
התעלה באזור גשר ריאלטו עם המים הירוקים, 28 במאי 2023/רויטרס

ואולם בניגוד למקרים הקודמים, לא לקחה אף קבוצת אקטיביסטים אחריות לאירוע בוונציה. באיטליה מזכירים גם שמקרה דומה אירע בשנת 1968, כאשר האומן הארגנטיני ניקולס גרסיה אוריבורו צבע את המים בתעלה כדי לעורר מודעות לעניינים אקולוגיים. השערה אחרת היא שיש קשר בין הצבע לבין המשט המסורתי של סירות משוטים בוונציה, הווגלוניה, במחאה על הנזק שגורמות ספינות ממונעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully