וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל חוב של 5,000 שקל: האב שילם בחייו על עסקת נשק של בנו שהשתבשה

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 15:10

כתב אישום חמור הוגש כנגד מחמוד אגבאריה, בן 28 מהכפר מועאוויה בגין הרצח על רקע אי שביעות רצון מאקדח שרכש. אבל, שוחררו שלושה החשודים האחרים, בהם מי שנחשד שהיה שותף להתנקשות בפתח ביתו של הנרצח

בווידאו: "ירו באבא שלי": הקלטת הדיווח למשטרה לאחר הרצח בצפון/דוברות משטרת ישראל

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (ראשון) כתב אישום חמור נגד מחמוד אגבאריה, בן 28 מהכפר מועאוויה בוואדי ערה, בגין הרצח של כמאל מחאמיד בן ה-62 מאום אל-פחם, בפתח ביתו, בשעות הערב המוקדמות של יום ראשון בתאריך 2 באפריל. החקירה הוטלה על היחידה למאבק בפשיעה של מרחב מנשה (יל"פ מנשה), שפענחה את הרצח.

מהחקירה עלה כי בן ה-62, שבעצמו היה מוכר למשטרה, שילם בחייו על חוב של 5,000 שקלים שרוצחו טען כי בנו סעיד מחאמיד חב לו, על רקע עסקת נשק לא מוצלחת. בחקירה הסתבר כי יום קודם לכן הגיע אגבאריה, יחד עם אדם אחר, סמוך לבית מחאמיד וקרא בשם בנו, סעיד. לשמע קריאותיו יצאו הנרצח ובנו, חוסני, מהבית. אגבאריה אמר למנוח שהוא מחפש את סעיד, משום שלפני כמה שנים קנה ממנו אקדח שהתברר כמקולקל.

מכתב האישום עולה שמחאמיד אמר לאגבאריה כי הם אינם קשורים למכירת האקדח, ושעליו לפנות ישירות לבן המדובר ששהה בנוף הגליל ונתן להם את מספר הטלפון שלו. על פי החשד, למחרת, ביום הרצח, נפגש אגבאריה עם סעיד הבן ובדין ודברים שהתפתח במהלכו הוא לא הכיר בחוב, איים אגבאריה כי יפגע בבני משפחתו ובמפורש גם באביו. במהלך החקירה נעצרו ארבעה חשודים, כולם תושבי הכפר מועאוויה, אך כתב האישום הוגש רק נגד מחמוד אגבאריה.

חשד לרצח בן 63 נורה למוות באום אל-פחם. אפריל 2023. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח. החודש שעבר/דוברות משטרת ישראל

על פי האישום, אגבאריה יחד עם אדם נוסף הצטיידו באקדח ובמכונית, וזייפו את לוחית הזיהוי שלה. אגבאריה התקשר למחאמיד, ובשיחת טלפון ב-19:05 השניים סיכמו להיפגש סמוך לביתו. בעקבות הסיכום, יצא כמאל מחאמיד מהבית, עמד על הכביש והמתין לבואו של מחמוד אגבאריה שאכן הגיע עם האחר ברכב סמוך לבית, אבל שם עצרו השניים במרחק קצר ממחאמיד, ומבעד לחלון הנוסע האחורי ירו לעברו.

בסרטון מצלמת אבטחה שתיעדו את הרצח אכן רואים ב-19:06 מכונית סקודה אוקטביה בה מגיעים החשודים, נפתח חלון ויד אוחזת באקדח יורה במנוח. לאירוע הזה יש גם לפחות עד ראייה אחד. בסיום הירי הסתלקו השנים מהמקום. לפי האישום, חמישה מהקליעים שירה מחמוד אגבאריה פגעו בכמאל מחאמיד שפונה לבית החולים ושם נקבע מותו.

במהלך החקירה אותר אגבאריה כשהוא עושה את דרכו מהכפר מועאוויה לנוף הגליל, בחזרה למועאוויה ומשם לאום אל-פחם. לאחר כחודש, ב-1 למאי, נעצרו שני חשודים ראשונים בחשד למעורבות ברצח, נתפסו גם רכבים ששימשו את המתנקשים במהלך האירוע. כמה ימים לאחר מכן נעצרו שני גברים נוספים, בחשד לסיוע לאחר הרצח. "הרכב יצא לכיוון השטחים שם הוא עבר איזה שינוי קוסמטי כזה או אחר והם חזרו לכפר שלהם", סיפר רפ"ק דוד גאולה, מפקד היחידה למאבק בפיל"פ מנשה, שעליה הוטלה החקירה.

מדובר ברצח שני במרחב בשנה זו שחקירתו הוטלה על יל"פ מנשה, שניהם פוענחו. במקביל להגשת כתב האישום, פרליטות מחוז חיפה באמצעות עו"ד מוחמד מולא מבקשת את הארכת מעצרו של מחמוד אגבאריה עד תום הליכים המשפטיים כנגדו. דיון לגופה של הבקשה עוד לא יתקיים ובינתיים תוך שהסנגורים, עורכת הדין תמי אולמן ועורך הדין שאדי סרוג'י ממשרדה, לומדים את תיק החקירה, האריך השופט ניצן סילמן את המעצר עד החלטה אחרת.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully