וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בש"ס דורשים לקדם מחדש את החוק שיאפשר לדרעי לכהן כשר

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 9:09

למרות החלטת בג"ץ והקפאת הרפורמה המשפטית, ח"כ בוסו אמר כי יו"ר מפלגתו צריך לחזור בהקדם לשולחן הממשלה: "העוול הזה חייב להיפתר". עם זאת, לא ברור אם קיימת היתכנות למהלך. ח"כ בליאק מיש עתיד: "תהיה לזה השפעה שלילית על השיחות ועל המחאה"

ההצבעה בכנסת על חוק דרעי 2/מערכת וואלה

גורמים בש"ס דורשים מחדש את קידום החוק שיאפשר ליו"ר המפלגה אריה דרעי לשוב לתפקידו כשר בממשלה, למרות החלטת בג"ץ והקפאת הרפורמה המשפטית לטובת שיחות ההסכמה בבית הנשיא. במקומם דרעי, מונה חבר מפלגתו, משה ארבל, לשר הפנים והבריאות.

יו"ר ועדת הבריאות בכנסת, ח"כ אוריאל בוסו, אמר הבוקר (ראשון) כי "העוול הזה חייב להיפתר". בוסו הוסיף בריאיון לרדיו 'קול ברמה' כי "דרעי חייב לחזור לשולחן הממשלה, ומבחינתנו בהקדם". עם זאת, לא ברור אם קיימת היתכנות לקידום החקיקה בצל שיחות ההידברות על הרפורמה. ח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד אמר בתגובה: "תהיה לזה השפעה שלילית על השיחות ועל המחאה".

אריה דרעי. ראובן קסטרו
"דרעי חייב לחזור לשולחן הממשלה, ומבחינתנו בהקדם"/ראובן קסטרו

במרץ האחרון הוסרה ההצעה מסדר היום של הקואליציה כחלק מהקפאת הרפורמה המשפטית. לפני כן אושרה בקריאה ראשונה, ולפיה, בית המשפט, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, לא יהיה מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על מינויים של שרים וזהותם, מכל עילה שהיא, למעט לעניין תנאי הכשירות שקבע החוק. סעיפי ההצעה יחולו גם על סגני השרים.

בהתאם להמלצה של הייעוץ המשפטי, חברי הכנסת הוסיפו מנגנוני פיקוח של הכנסת על מינויי שרים וקבעו כי ראש הסיעה הגדולה באופוזיציה יוכל לדרוש הצבעה נפרדת לאישור של עד רבע מהשרים המיועדים בממשלה חדשה, אם לדעתו קיים ספק בדבר עמידתם בתנאים שנקבעו לכהונתם. במקרה כזה, ראש הממשלה והשר המיועד יהיו רשאים להשיב על טענות האופוזיציה והכנסת תצביע מיד על כל אחד מהמיועדים להיות שרים עליהם דרש להצביע יו"ר האופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully