וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל איומי ישראל: איראן ערכה ניסוי בטיל לטווח של 2,000 ק"מ

עודכן לאחרונה: 25.5.2023 / 11:27

הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי הטיל הבלסיטי, שמכונה על שם מבצר יהודי שנכבש בתחילת ימי האסלאם, מסוגל לשאת ראש קרב במשקל של עד 1.5 טונה. "המסר לאויבי איראן - נגן על המדינה ועל ההישגים שלה", אמר שר ההגנה, על רקע איומי ישראל לפעול נגד תכנית הגרעין של טהראן

שיגור של טיל בליסטי במהלך ניסוי, איראן/התקשורת האיראנית

איראן אמרה היום (חמישי) כי היא ערכה ניסוי מוצלח בטיל בליסטי המגיע לטווח של עד 2,000 ק"מ. זאת בצל איומיהם של בכירים בישראל לפעול נגד תכנית הגרעין המואצת של טהראן.

הטלוויזיה הממלכתית שידרה קטעים משיגור הטיל, שתואר כשדרוג של הטיל חורמשהר 4, המסוגל לשאת ראש קרב במשקל של 1,500 ק"ג. הטיל זכה לכינוי "חייבר", על שם מבצר יהודי שנכבש על ידי המוסלמים בתחילת ימי האסלאם.

"המסר שלנו לאויבי איראן הוא שאנחנו נגן על המדינה ועל ההישגים שלה. המסר שלנו לחברינו הוא שאנחנו רוצים לעזור ליציבות האזורית", אמר ממקום השיגור שר ההגנה של איראן.

טיל בליסטי מדגם חורמשהר 4 משוגר בעת ניסוי, איראן, 25 במאי 2023. רויטרס
שיגור הטיל/רויטרס

איראן, שבאמתחתה אחת מתכניות הטילים הנרחבות ביותר במזרח התיכון, טוענת שהם מסוגלים לפגוע בישראל ובבסיסים אמריקניים במזרח התיכון. לטענתה, התכנית היא למטרות הגנה בלבד, ולא לצורך פיתוח אמצעים לשיגור אפשרי של טיל עם ראש קרב גרעיני, כפי שחושדים במערב ובישראל.

לפני יומיים הזהיר הרמטכ"ל הרצי הלוי כי יש "התפתחויות שליליות באופק" שעלולות להוביל לפעולה נגד איראן. טהראן האיצה את העשרת האורניום שלה מאז שארצות הברית פרשה באופן חד-צדדי מהסכם הגרעין ב-2018 תחת ממשל טראמפ, ולמרות מאמצי הממשל הנוכחי לשוב להסכם, המשא ומתן תקוע כבר חודשים ארוכים.

ממשל ביידן מצהיר כי הוא לא יאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני, אך מדגיש כי הפתרון המועדף עליו הוא באמצעים דיפלומטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully