וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופות לסביות עושות את זה רק בשביל ליהנות

אבי בליזובסקי, הידען

6.3.2003 / 13:10

מטילות ספק באחת התיאוריות של דארווין הטוענת שהזדווגות נועדה להעברת הזרע; חוקר קנדי: ההסבר להתנהגות - סיפוק מיני; הומוסקסואליות מתועדת בקרב 15 מינים, בהם אווזים ובני אדם

קופות המקוק היפניות מעמידות בסכנה פרק מהתיאוריה של צ'ארלס דארווין, הברירה הזוויגית (Sexual Selection). התיאוריה טוענת כי ההזדווגות נועדה בעיקר לצורך העברת הזרע, אבל הקופות יוצרות לעתים קרובות מערכות יחסים לסביות, זמניות אבל בלעדיות הכוללות פעילות מינית תדירה.

התנהגות הומוסקסואלית בקרב חיות כבר הוצגה בפירוט בספרות המקצועית על ידי חוקרים שבחנו את אורח חייהם של בעלי החיים, אך היא לא זכתה ליחס ראוי מצד תיאורטיקנים. ה"אקונומיסט" הבריטי מפרסם כי עכשיו בא פול ואסי מאוניברסיטת לתברידג' באלברטה, קנדה, עם מחקר חדש הבוחן את תיאוריית הברירה הזוויגית בקרב קופי המקוק.

בקבוצה אחת שאותה חקר ד"ר ואסי קיימו יחסי מין כל שתי דקות. אולם התצפיות שלו מעלות כי מערכות יחסים אלה אינן משרתות כל מטרה חברתית. הוא בחן היפותזות העשויות להסביר התנהגות כזאת - יצירת בריתות, הקלת לחץ חברתי והדגשת הדומיננטיות של נקבות מסוימות. אולם לדבריו, לאף אחת מההשערות הללו לא היה אישוש בתצפיות. ייתכן שלהתנהגות ההומוסקסואלית של הנקבות יש שורשים אבולוציוניים, אך לדעת ואסי ההסבר שלה כיום הוא סיפוק מיני.

הפעילות הערה הזו מרחיקה את הזכרים. באחד המקרים גילה ד"ר ואסי, כי כשאחד הזכרים חיזר אחר נקבה המעורבת במערכת יחסים הומוסקסואלית, ב-95% מהמקרים הנקבה דחתה אותו ובחרה להישאר עם בת זוגה. התנהגות הומוסקסואלית מתועדת בקרב 15 מינים אחרים לפחות, בהם אווזים קנדים, גורילות, שימפנזים ובני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully