וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד מרכזי בריאות הנפש: אברבנאל ובאר יעקב בתחתית הדירוג, גהה פותח את הרשימה

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 17:15

סקר שנערך בקרב המטופלים בשנת 2022 העלה כי 82% מהנשאלים העידו כי הם מרגישים שהם מטופלים בידיים טובות. שיעור שביעות הרצון הגבוה ביותר היה בשער מנשה ובמזור, ואילו בבאר יעקב ובאברבנל הוא הנמוך ביותר. משרד הבריאות: "תחום שנמצא בראש סדר העדיפויות"

המרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל. ברני ארדוב
המרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל/ברני ארדוב

בתי החולים גהה, שער מנשה ומזור זוכים לציונים הגבוהים ביותר בסקר חוויית המטופל במרכזים הגדולים לבריאות הנפש לשנת 2022 שפורסם היום (רביעי). הם זכו ב-84%, 81% ו-80% בהתאמה ונמצאים מעל הממוצע הארצי. לעומתם, אברבנאל ובאר יעקב נמצאים בתחתית הרשימה עם 74% ו66% בלבד ונמצאים הרבה מתחת לממוצע הלאומי שהוא 79%.

בקרב המרכזים הקטנים, גהה עומד בראש הרשימה עם 84% ובמקום השני שיבא עם 83%. בתחתית רשימת המרכזים הקטנים נמצא ציון לאומי עם 78% בלבד.

שמו של בית החולים באר יעקב נקשר בכמה פרשות קשות לאחרונה, בהן שחרור יעקב חיימוביץ', שלפי החשד דקר למוות את שכנתו לבניין בלוד, לידר סויסה יפה. בנוסף לכך, בית החולים לא קיבל את החיילת המשוחררת, ליבנת גרין, שהתחזתה למחבלת בהר חברון כמעשה אובדני.

בשביעות הרצון הכללית של המטופלים הממוצע עומד על 72%. המחלקה הפסיכיאטרית בשיבא ירדה ב-13%, אולם עדיין שומרת על ציון מעל הממוצע עם 73%. העלייה הגבוה ביותר נרשמה במרכז הירושלמי עם 15% והם עומדים גבוה מעל הממוצע עם 79%. 82% מהנשאלים השיבו כי הם מרגישים כי הם מטופלים בידיים טובות. בנושא זה מרבית בתי החולים במגמת עליה. השיפור הניכר ביותר נרשם בבית החולים אברבנאל עם 13% והם עומדים על 81%. הירידה המשמעותית ביותר נמצאה בבאר יעקב ובבאר שבע עם ירידה של 7% והם עומדים על 73% כל אחד.

במדד יחס וכבוד למטופל ישנם ציונים גבוהים במיוחד כשהממוצע הארצי עומד על 90%. גם במדד זה באר יעקב מוצאים עצמם בתחתית הרשימה עם 80% בלבד וירידה של 10% מהסקר הקודם. ראשונים נמצאים לב השרון ושיבא עם 95% כל אחד. במדד קבלת מענה ללא מאמץ כלל בתי החולים נמצאים בעלייה של בין 5%-20%, מלבד באר יעקב שנמצאים בירידה של 18% ועומדים על 57% בלבד.

52% מכלל האשפוזים הפסיכיאטרים נמשכים עד חודש

במדד אשפוזים חוזרים הממוצע הארצי הוא 47%, כשבבית החולים אברבנאל יש את אחוז האשפוזים החוזרים הגבוה ביותר עם 61% - ובגהה את האחוז הנמוך ביותר עם 29%. שיעור האשפוזים ללא הסכמה ובצו בית משפט עומד על 65%. בית החולים עם אחוז האשפוזים בכפייה הגבוה ביותר הוא מעלה הכרמל עם 54% והנמוך ביותר הוא המרכז הירושלמי, עם 20% בלבד.

עוד עולה מהדוח כי 52% מכלל האשפוזים הפסיכיאטרים נמשכים עד חודש, 26% נמשכים חודש עד חודשיים. 14% נמשכים בין חודשים לארבעה חודשים ו-7% נמשכים יותר מארבעה חודשים. בית החולים אברבנאל מוביל עם אשפוזים ארוכי טווח כאשר 18% מהאשפוזים נמשכים למעלה מארבעה חודשים.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "תחום בריאות הנפש נמצא בראש סדר העדיפויות של משרד הבריאות. הצוותים הרפואיים עושים הכל על מנת לדאוג שהמטופלים יקבלו את המעטפת המתאימה והטובה ביותר עבור הטיפול בהם. המשרד מוביל מהלך אסטרטגי כולל בכל הנוגע לתחום בריאות הנפש ובכלל זה, מודל מערך האשפוז הפסיכיאטרי, ולצדו מערך המענים בקהילה. הסקר מאפשר לנו להסיק את המסקנות הנדרשות ולשלב אותן בתוכניות העבודה, זאת על מנת להמשיך ולחזק את המערכת כולה, ולפעול לשפר את הטיפול במטופלים ואת תחושותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully