וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בטורקיה: נחשפה רשת של המוסד, 11 איש נעצרו

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 15:10

לפי הדיווחים, התא תכנן לרגל אחרי חברה איראנית ו-23 אנשים בעלי קשרים עסקיים עם איראן במדינה. עוד דווח כי המוסד יצר קשר עם ראש הרשת דרך חבר בתנועה של איש דת גולה, שבו ארדואן רואה כאויב הגדול ביותר שלו

בווידאו: הנשיא ארדואן ויריבו מהאופוזיציה ימשיכו לסבב שני בבחירות בטורקיה/רויטרס

הרשויות בטורקיה עצרו 11 חברי רשת של המוסד שעקבו אחרי יעדים איראניים - כך דיווחו היום (שלישי) כלי תקשורת במדינה. לפי הדיווחים, התא תכנן לרגל אחרי חברה איראנית ו-23 אנשים בעלי קשרים עסקיים עם איראן במדינה. על פי דיווח בדיילי סבאח הפרו-ממשלתי, התא נחשף על ידי שירותי הביון של טורקיה והתביעה באיסטנבול, שעקבו אחריו במשך שנה וחצי.

עוד דווח כי המוסד יצר קשר עם ראש התא לכאורה סלצ'וק קוצ'וקיה דרך איש צבא גולה החבר בתנועתו של המטיף פתהוללה גולן, יריבו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. הדיווח על עצירת הרשת פורסם ימים לפני הסיבוב המכריע בבחירות לנשיאות המדינה, שבסיומן מקווה ארדואן להמשיך את שלטונו בן שני העשורים.

בשנים האחרונות פורסמו בטורקיה שורת דיווחים על חשיפת תאי ריגול של המוסד בשטח המדינה, חרף הנורמליזציה ביחסים בין אנקרה לירושלים אחרי שנים של נתק.

במקביל, שיתוף הפעולה בין המוסד לשירותי המודיעין של טורקיה הניבו סיכול מוצלח של כמה פיגועים שתכננה איראן נגד אזרחים ויעדים ישראליים, כולל בקיץ האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully