וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים שלום, מעלימים מס יחד: הערבים והיהודים שחברו בשטחים - למטרות הונאה

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 13:21

מכתבי זימון לשימוע נשלחו לכמה חברות הפועלות בשטחי הגדה, לאחר שעלה החשד כי אלו ביצעו עבירות מס תוך שהן מנפיקות חשבוניות פיקטיביות בסכומי עתק. זאת, תוך שימוש במיקומן שהקשה על חשיפת העבירות והקל על הלבנתן. "תכנית עבריינית"

בווידאו: 18 חשודים נעצרו בחשד לעבירות מס והלבנות הון/משטרת ישראל

מכתבי זימון לשימוע לפני העמדה לדין נשלחו הבוקר (שלישי) לכמה חברות הפועלות בשטחי יהודה ושומרון, לאחר שעלה החשד כי אלה זייפו חשבוניות בסכומי עתק המעורכים במיליונים והעלימו מס. מדובר בעבירות שהתבצעו לכאורה מתחת לרדאר ובשיתוף פעולה בין יהודים לערבים, ושמיקום התרחשותן הקשה על חשיפתן והקל על הלבנתן.

לפי החשד, החברות המעורבות בפרשה, מגדלאור משאבי אנוש בע"מ, יוסף מצליח זקן, וי.ש פתרונות וכוח אדם בע"מ, ביצעו את העבירות לאחר שקיזזו חשבוניות פיקטיביות בענף המנופאים. זאת, תוך שהם מעסיקים מנופאים ללא קבלת היתר להעסקתם, ומוציאים תלושי שכר בסכומים נמוכים.

לפי הזימון לשימוע, קשרו יוסף מצליח זקן ויצחק שרייבר קשר עם מוחמד נימר חוסאם ג'אבר ומהדי נימר - שמטרתו הונאת רשות המיסים. "התכנית העבריינית שנקשרה בין המעורבים בקבוצה תוך שימוש בקבלני משנה בניגוד להוראות החוק, והוצאות חשבוניות מס פיקטיביות, שימשה כיסוי חשבונאי לתשלומי שכר במזומן 'בשחור'", נכתב בזימון שנשלח לחברות המעורבות. "פעולה זאת אפשרה לחברת מגדלאור וחברת י.ש. להתחמק ולהקטין את התשלומים אשר היו חביות לאוצר המדינה, וכן שימשה אמצעי לקבלת כספי מזומן לכיסם האישי של חברי הקבוצה". בנוסף, מהמכתב עלה כי חברת מגלדאור העבירה סכום של כ-35 מיליון שקלים וחברת י.ש. פתרונות סכום של כשבעה מיליון שקל, זאת כנגד חשבוניות המס הפיקטיביות שהונפקו בעבורם.

חיילים בסמוך לזירת הפיגוע בגבעת אסף, 13 בדצמבר 2018. רויטרס
חברות הפועלות ביהודה ושומרון חשודות בהעלמת מס משותפת בהיקף מיליונים/רויטרס

"מרשיי הנם אנשי עסקים מכובדים ועתירי זכויות, ופעילותם העסקית נהנית לאורך שנים ממוניטין רב", מסר עורך דינם של החשודים, גיא שנער ממשרד אייזנברג, שנער ושות'. "נציג את טענותיהם של מרשיי בהרחבה בשימוע, ואני בטוח כי יעלה בידינו לצמצם משמעותית את סלעי המחלוקות עם הפרקליטות ועם רשות המסים עד כדי ייתור הצורך בהידיינות שיפוטית", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully