וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו בחשד לרצח - והתגלו כמפעילי רשת מעבדות קנאביס

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 6:28

חקירת חמישה תושבי הצפון שחשודים ברצח עבריין הגיעה למבוי סתום. אלא שבעת חילוץ המידע מהטלפונים הניידים שלהם עלתה רשימה, שנכתבה בין היתר בקודים עבריניים, על הפעלת מערך בהיקף עצום לגידול הסם - בתוך 13 דירות בהן נמצאו עשרות קילוגרמים של החומר

בווידאו: המעבדות וצילום הפתקים בהם קרא החשןד למעבדות בשמות וכתב עליהם הוראות/דוברות משטרת ישראל

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד חמישה גברים מהקריות בגין הפעלה של מערך ייצור בהיקף תעשייתי של 13 "דירות הידרו", שנשכרו למטרת גידול קנאביס. החמישה נעצרו בעבר בחשד לרצח העבריין ולדיק אליזרוב בן ה-31, שם נלקחו מהם הטלפונים הניידים שלהם - שבהם התגלו ממצאים לעסק הבלתי חוקי אותו הם מנהלים.

לפי כתב האישום, כלל הדירות שבהן גידלו הנאשמים את הקנאביס ממוקמות בשכונה אחת בקריות, קריית ים ד'. "הדירות האלה נשכרו למטרה אחת", אמר גורם בכיר ביחידה המרכזית של מחוז חוף, "איש לא התגורר בהן. הם בחרו דירות זולות בבנייני שיכון בהן גרה אוכלוסייה חלשה, שגם לא כל כך שמה לב להתרחשויות סביבה. לפעמים הפעילו שתי דירות באותו בניין", הוסיף. "שווי החשמל שגנבו, לפי האישומים, תוך שביצעו חיבורים במעקפים למוני החשמל - מוערך בכחצי מיליון עד מיליון שקלים", טען.

החמישה, אברהם חודדטוב בן ה-38, שלמה שומשונוב בן ה-40, יצחק בן זזון בן ה-35, רדיק ורפאילוב בן ה-26, המתגוררים בקריית ים, וכן בליס פרדיננדו בן ה-31 מקריית מוצקין והיחידי ללא עבר פלילי, מואשמים בריבוי עבירות של ייצור, הכנה והפקה של הסם, אחזקת הכלים המשמשים להכנתו, אחזקת כמויות מסחריות שלו וכן גניבת חשמל לצורך תפעול המעבדות. "המנהלים", חודדטוב, שומשונוב ובן זזון, מואשמים גם בריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות ושימוש במסמך מזויף.

התכתבויות על דירות בהן התקיימו מעבדות לגידול קנאביס. תיק החקירה, אתר רשמי
מידע שריכזו הנאשמים על הדירות בהן גידלו את הקנאביס/אתר רשמי, תיק החקירה
מעבדת ענק לגידול קנאביס נחשפה במרתף באשדוד
10.01.22. דוברות המשטרה, אתר רשמי
מעבדת ענק לגידול קנאביס שהתגלתה באשדוד/אתר רשמי, דוברות המשטרה

הרצח של ולדיק אליזרוב, שהיה מוכר גם הוא בתחום הסמים, אירע בתחילת חודש פברואר האחרון ברחוב האצ"ל בקריית ים. מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, הטיל את החקירה על היחידה המרכזית שלו שם הופקד עליה סגן מפקד מחלק הרצח, פקד אפי פרידמן. היא התנהלה באופן סמוי, ורק חודשיים וחצי לאחר מכן הפכה לגלויה עם מעצרם של החשודים.

חקירת הרצח נתקלה במבוי סתום, אולם במהלכה קיבלו החוקרים גישה לאחד הטלפונים הניידים שנתפסו אצל בן זזון, בו חושדת המשטרה כי היה מנהל את תפעול העסק. בין תכניו, עלתה רשימה מפורטת, שנכתבה בין היתר בקודים עברייניים, של ניהול הדירות, הוראות חקלאיות מדוקדקות לטיפול ביבול הביתי, וכן התכתבות יומיומית באשר לתחזוקת הדירות והגידולים. לפי האישומים, רפאילוב ופרדיננדו היו "עובדים בעסק", שמילאו אחר ההוראות ומסרו דיווחים, ובן זזון היה מי ששכר את הדירות, תוך שהוא נהג להזדהות כדן דיאצ'וק, עבריין סמים בן 27 מחיפה, ממנו נגנבה זהותו. הוא הציג תעודת זהות על שם דיאצ'וק בו הושתלה תמונתו של בן זזון, ומסר לבעלי הבתים שיקים מושכים מחשבונו של דן דיאצ'וק או חשבונות בנק של חברה בבעלותו של דיאצ'וק.

"גידול כמות גדולה, על כל שלביו, בצורה מתוכננת, שיטתית, שיש בה להעיד לכאורה על 'ייצור תעשייתי'", טענה פרקליטות מחוז חיפה כנגד החמישה. עוד ציינה כי צחי בן זזון "פעל ביחד עם אחרים בייצור והפקת סמים כעסק לכל דבר ותוך ביצוע עבירות מרמה שנועדו להסוות את פעילותם ולטשטש את זהותם ואת עקבות המרמה".

מתחת מכסה ביוב: מנהרת קנאביס באורך עשרות מטרים נחשפה בנגב. משטרת ישראל, צילום מסך
מעבדה לגידול קנאביס שנחשפה בנגב/צילום מסך, משטרת ישראל

מדובר בתיקים מורכבים עם כ-186 עדים שהתביעה ערוכה להעלות על הדוכן כדי להוכיח את אשמתם. במקביל להגשת כתב האישום, התובעות עו"ד מונא מנסור ועו"ד שובל חן מפרקליטות מחוז חיפה ביקשו להכריז על הנאשמים כ"סוחרי סמים", לחלט מהם רכוש שנתפס וכן להאריך את מעצרם של החמישה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. דיון לגופן של בקשות אלה צפוי להתקיים בהמשך, ובינתיים בדיון שקיים השופט ניצן סילמן בענינו של בן זזון ודיון נפרד שקיים בעניינם של ארבעת האחרים, ובהסכמת הסנגורים עורכי הדין דורון נוי ויהלי שפרלינג ויעד נווה המייצגים אותם, הוארך מעצרם עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully