וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: חיילים אוקראינים עברו את הגבול ותוקפים בבלגורוד; אוקראינה מכחישה

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 17:14

גורם מודיעיני אוקראיני אמר כי שתי קבוצות אופוזיציה רוסיות, המורכבות ממתנדבים רוסים, ביצעו את המתקפה. יועץ בכיר של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי קייב לא קשורה למתרחש מעבר לגבול

רוסיה דיווחה היום (שני) כי היא נלחמת בקבוצת מחבלים שחדרה דרך הגבול מאוקראינה, במה שנראה כמו המתקפה הגדולה ביותר מסוגה מאז תחילת המלחמה. ויצ'סלב גלדקוב, מושל אזור בלגורוד הסמוך לגבול הצפון מזרחי של אוקראינה, אמר כי הצבא הרוסי, משמר הגבול, שומרי הנשיא ואשי השירות החשאי נוקטים באמצעים להדוף את המתקפה.

ערוץ הטלגרם באזה דיווח כי סגן ראש הכפר גרייבורון במחוז בלגורוד נפצע בעקבות הפצצות על בניין הממשל וכי שני עובדים של משרד החירום נפצעו גם כן. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עודכן במתרחש.

הערוץ האוקראיני Hromadske ציטט גורם מודיעיני אוקראיני שאמר כי שתי קבוצות אופוזיציה רוסיות, החירות של לגיון רוסיה וחיל המתנדבים הרוסי, שניהם מורכבים ממתנדבים רוסים, ביצעו את המתקפה. יועץ בכיר של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי קייב לא קשורה לחדירה לבלגורוד. "אוקראינה עוקבת אחר המתרחש במחוז בלגורוד ברוסיה בעניין רב ולומדת את המצב. אך אין לה כל קשר לכך", אמר מיכאלו פודוליאק. "כפי שאתם יודעים, אטנקים נמכרים בכל חנות צבא רוסית, וקבוצות גרילה מחתרתיות מורכבות מאזרחים רוסים".

בהצהרה ל"רויטרס" הוא אמר כי הצבא האוקראיני פועל בתוך שטח אוקראינה והאשים את הפרטיזנים הרוסים במתקפה.

חיילים רוסים על משוריינים בפרברי העיר בלגורוד הסמוכה לגבול אוקראינה. 25 באפריל 2014. רויטרס
חיילים רוסים בבלגורוד/רויטרס
נזק בעיר בלגורוד, רוסיה ממתקפה אוקראינית. טוויטר, אתר רשמי
הנזק בבלגורוד ממתקפה אוקראינית/אתר רשמי, טוויטר
בלגורוד ברוסיה. רויטרס
בלגורוד/רויטרס

על פי באזה, פינוי הוכרז בגרייבורון ובכפרים הסמוכים בבלגורוד ואוטובוסים נשלחו לפנות את התושבים. מוקדם יותר, באזה פירסם סרטון שבו ככל הנראה מראה רכב משוריין מתקדם למעבר גבול. עד כה במלחמה בין אוקראינה לרוסיה, לא היתה חדירה של כלי רכב משוריינים שחצו את הגבול.

קבוצה שמכנה את עצמה החירות של לגיון רוסיה, שלטענתה מורכבת מרוסים שמשתפים פעולה עם הכוחות האוקראיניים, צייצה כי "שיחררה לגמרי" את עיר הגבול קוזינקה והגיעה עד מרכז גרייבורון. "ממשיכים קדימה. רוסיה תשוחרר!", היא כתבה. הקבוצה פירסמה סרטון שבו נראים לוחמים חמושים: "אנחנו רוסים, כמוכם. אנחנו אנשים כמוכם", אחד מהם נראה אומר למצלמה. זה הזמן לשים קץ לדיקטטורת הקרמלין".

Hromadske ציטטה את דובר המודיעין הצבאי האוקראיני אנדרי יוסוב כאומר שהמבצע בבלגורוד ייצור "אזור ביטחון" כדי להגן על אוקראינים מפני מתקפות של רוסיה מעבר לגבול. הקרמלין אמר שמטרת החדירה היא להסב את תשומת הלב מהעיר בחמוט במזרח אוקראינה, שלטענתו הכוחות הרוסיים כבשו לאחר תשעה חודשי לחימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully