וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצה החוט וההצתה הסמוכה: מאחורי מבצע המעצרים נגד הפרוטקשן בצפון

22.5.2023 / 13:29

המשטרה פתחה את הבוקר בפשיטה על טובא-זנגרייה, ועצרו 14 חשודים בעבירות פרוטקשן והצתות. במקביל, הציתו אלמונים את משרדי הנהלת איזור התעשייה צח"ר הסמוך. קצה החוט שהוביל למעצרים - ממצאים שעלו בחקירת הצתת אוטובוס שנמצא ליד מרר

המשטרה פשטה על יעדים בטובא זנגרייה ועצרה 14 חשודים בעבירות הצתה וסחיטת דמי חסות באזור הכנרת. 22 במאי 2023/דוברות משטרת ישראל

עוד לפני שנעצרו היום לפנות בוקר (שני) 14 החשודים בפרוטקשן ביישוב טובא זנגרייה, הציתו אלמונים את משרדי הנהלת אזור התעשייה צח"ר בראש פינה, שנמצא סמוך ליישוב. גורם בסביבת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, סיפר עליו כי הוא "התמקד על הצפון ובמיוחד על טובא וכבר לפני חודש נערך מבצע". קצה חוט שככל הנראה הוביל למעצרים היה ממצאים שעלו בהצתת אוטובוס במושב טפחות ליד מרר וחקירה של מקרה תקיפת שומר באתר עבודות ליד קיבוץ גדות שבעמק החולה.

הצתות אוטובוסים הפכו בשנתיים האחרונות לתופעה שחוזרת על עצמה באזור הצפון. הסברה היא כי המציתים נשלחים על ידי גורמים שמנסים להשתלט על קווי הסעות או מנסים לגבות תשלום מבעלי החברות ובכך להבטיח להם שלא ייפגעו שוב. לאחרונה הוצתו גם רכבים פרטיים ומשאיות במגרש למכירת רכבים בקריית שמונה, בנוסף הוצתו סירות בחניון עגינה ליד הכנרת.

תחום נוסף שנפוץ בתופעת סחיטת דמי החסות הוא פגיעה בכלי עבודה מכניים-הנדסיים שמשמשים בעבודות עפר והקמת תשתיות. הכלים הגדולים נשארים בלילה באתרי העבודה ומהווים יעד קל עבור העבריינים. גם במקרים אלו מציעים העבריינים לבעלי החברות לספק שקט בתמורה לתשלום.

המשטרה פשטה על יעדים בטובא זנגרייה ועצרה 14 חשודים בעבירות הצתה וסחיטת דמי חסות באזור הכנרת. 22 במאי 2023. דוברות משטרת ישראל
הפשיטה והמעצר בטובא זנגרייה, הבוקר/דוברות משטרת ישראל

אותו גורם בסביבת בן גביר ציין כי השר ביקש שהמעצרים יהיו עקביים. "אף אחד לא משלה את עצמו שמבצע אחד כזה ימגר את התופעה", טען. "אנחנו גם מבינים שהכי משמעותי פה זו השמיכה הקצרצרה של המשטרה, התקציב והתקנים".

צוותי כיבוי האש שהגיעו לשריפה במשרדים בראש פינה זיהו שמערכות ההגנה מאש במבנה כיבו את השריפה ומנעו את הנזק האדיר שיכל להיגרם. לא דווח על נפגעים, ולפי החשד השריפה נגרמה בעקבות אי תשלום דמי חסות.

עדיין לא נעצרו חשודים בהצתת המשרדים, אבל בצירוף מקרים, כוחות המשטרה ולוחמי מג"ב נכנסו זמן קצר לאחר כך לטובא זנגריה ועצרו שם עשרה חשודים בעבירות של סחיטת דמי חסות (פרוטקשן) והצתות. במקביל נעצרו ארבעה חשודים נוספים בכפר רומת אל הייב וגוש חלב ובמושבים עלמה ודובב. 14 החשודים יובאו בהמשך היום לבית משפט השלום בנצרת בבקשה להארכת מעצרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully