וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוכחות אשת ראש הממשלה בלונדון בעדות מילצ'ן: הבקשה החריגה של נתניהו

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 13:48

הבוקר ביקש סנגורו של ראש הממשלה כי שרה נתניהו תהיה לצידם באולם בבירת אנגליה: "היא מכירה ותוכל לתת לנו אינדיקציות להתערב אם משהו נכון או לא". נתניהו יצפה מהאולם בירושלים. העדות של ארי הרו נמשכת, סנגורו של נתניהו: ניסיון לכתב אישום נגד הפוליטיקה הישראלית"

בווידאו: נוכחות שרה נתניהו בלונדון בעדות מילצ'ן: הבקשה החריגה של רה"מ/מערכת וואלה!

עמית חדד, סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר הבוקר (שני) שרה"מ יגיע לצפות בעדותו של ארנון מילצ'ן בבית המשפט במחוזי בירושלים במסגרת תיקי האלפים, אך הוא מבקש אישור מבית המשפט שרעייתו שרה נתניהו תוכל להיות נוכחת באולם בלונדון.

התובע אלון גילדין פנה לשופטים: "היינו רוצים שהעדות תישמע באינטנסיביות המירבית, חמישה ימים בשבוע. בית המשפט אמר שיש עם זה קושי. החקירה הראשית לא צפויה להיות ארוכה ישיבה אחת או שתיים. חקירה נגדית מעריכים תהיה ממושכת מאוד. לכן אנחנו מבקשים לשמוע את העד ברציפות יותר משלושה ימים בשבוע".

גילדין הסביר כי הסיבה לכך היא עלויות משום שהצוותים נדרשים לשהות בלונדון בזמן החקירה. התובע הסביר גם כי יש שתי דרכים לשמוע עד בוויעוד חזותי. או שכולם בישראל ומילצ'ן בלונדון והשנייה היא שמילצ'ן באנגליה יחד עם נציגים של התביעה וההגנה".

גילדין העלה גם את הסוגיה שהפגרה בבתי המשפט מתחילה באמצע חודש יוני ויש עוד חמישה שבועות עד אז. לגבי המיקום, התובע ציין כי תיבדק אפשרות לעשות זאת בשגרירות.

לאחר התובע דיבר עורך הדין עמית חדד המייצג את נתניהו: "כדי להצדיק את המהלך הלא שגרתי ולטעמנו לא נכון של הוידאו קונפרנס, לפי מה שמהמדינה אמרה נאמר שמילצ'ן יזדקק להפסקות ויוכל להעיד בתרחיש אופטימי ארבע שעות ביום. לא שמענו אם הוא יכול יום אחרי יום. אנחנו ערוכים לנהל את התיק שלוש פעמים בשבוע בלבד".

נתניהו, מילצ'ן. אתר רשמי, פלאש 90
נתניהו ומילצ'ן/פלאש 90, אתר רשמי

עוד אמר חדד: "הלקוח שלי היה רוצה לממש את זכותו ולהיות באולם בזמן שהוא מעיד. לצערי זה בלתי אפשרי כי ראש הממשלה לא יכול להיות בלונדון לא יומיים ולא שלושה, וזה פגיעה. לכן נבקש שראש הממשלה יהיה כאן בדיונים לצפות".

על כך השיבה ראש הרכב השופטים רבקה פרידמן פלדמן: "לא צריך לבקש". חדד המשיך ואמר: "אנחנו נבקש שהגברת נתניהו תהיה איתנו שם בדיונים. היא מכירה ותוכל לתת לנו אינדיקציות להתערב אם משהו נכון או לא נכון".

אחד העיתונאים פנה לבית המשפט וביקש שגם הם יהיו באולם בלונדון כמו שרה נתניהו. השופטים הודיעו כי יבדקו האם זה אפשרי".

שרה נתניהו במשפט תביעת הדיבה שהגיש דוד שמרון נגד דוד ארצי, ביהמ"ש השלום ראשון לציון, 23 בינואר 2023. ראובן קסטרו
תצפה בעדות בלונדון מול מילצ'ן? שרה נתניהו/ראובן קסטרו

עדותו של מילצ'ן נחשבת לעדות מפתח בתיק 1000, שכן מילצ'ן היה זה שמימן לפי טענת הפרקליטות את "קו האספקה" של השמפניות והסיגרים לבני הזוג נתניהו. הוא עצמו צפוי להעיד על הדברים אך מקורביו אמרו כי הוא אינו מגיע עם "סכין בין השניים" או במטרה לסגור חשבון.

עדותו של ארי הרו נמשכת

בבית המשפט המחוזי בירושלים עדותו של עד המדינה ארי הרו, שעבר חקירה נגדית על ידי סנגורו של נתניהו. הוא אמר כי הוא אינו יודע מה עלה בפגישות שקיים ראש הממשלה עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, הנאשם יחד עם ראש הממשלה בתיק 2000.

" הוא לא יצא מהפגישה ואמר לי 'בוא ארי, אני אספר לך מה היה שם'. אני אומר בעניין הזה אני זוכר שזה עלה ולא יודע באיזה הקשר ומתי", אמר על הפגישות שנערכו ב-2008".

גילדין אמר כי "סוף סוף הוא (הרו, ב"א) מדבר", וחדד השיב: "אני מבקש שהתובע ימנע מהאמירות האלה".
הרו אמר כי הוא "לא זוכר" ששמע על קשר בין סיקורו של נתניהו בידיעות אחרונות לבין צעדים אחרים שנקט כראש ממשלה.

"התיק הזה הוא ניסיון להגיש כתב אישום נגד הפוליטיקה הישראלית", טען חדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully