וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הרבני: ניתן לבטל נישואים אזרחיים בצורה חד צדדית

6.3.2003 / 8:28

ההחלטה מתירה ביטול ללא סיבה עניינית; באחד המקרים ביקש בעל לבטל נישואים שנערכו בקפריסין לפני 16 שנה; הרבנים אישרו, וקבעו: האשה גם לא זכאית למזונות; בתגובה הוגשה עתירה לבג"ץ

אתמול הוגשה לבג"ץ עתירה דחופה לבג"ץ, בבקשה לבטל החלטת בית משפט רבני שהתיר ביטול נישואים אזרחיים באופן חד צדדי. ב"מעריב" דווח כי את העתירה הגישה אשתו של פרקליט תל אביבי ידוע, באמצעות עו"ד מנשה בר-שלטון.

החלטה דרמטית של בית הדין הרבני בתל אביב, שהונחה ע"י בית הדין הרבני הגדול – מערערת על תקפות נישואים אזרחיים של מאות אלפי ישראלים: ההחלטה קובעת כי ניתן להתיר באופן חד צדדי, ללא עילה וסיבה עניינית, נישואים אזרחיים שבוצעו בין יהודים אזרחי ישראל - וזאת לבקשת אחד הצדדים.

העותרת טוענת כי בית הדין הרבני התיר את נישואיה, שנערכו לפני 16 שנה בקפריסין, לבקשת בעלה. בית הדין קבע כי השניים לא נשואים כדת משה וישראל, ולכן הבעל אינו מחוייב לשלם לה מזונות. בפנייתה לבג"ץ, טוענת האשה כי זהו מצב בלתי נסבל ובלתי סביר וקוראת להתערבות דחופה של בג"ץ. "ההחלטה להתיר את נישואיהם האזרחיים של בני זוג, רק משום שנישאו בנישואים שלא כדת משה וישראל, אינה חוקית ודינה להתבטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully