וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: נתחיל מיד בגיוס עוד 500 מאבטחים

6.3.2003 / 9:23

עד כה עוכב הגיוס בשל מחלוקת בין משרד התחבורה לאגד על העלויות; אגד: זה ניסיון לגלגל אלינו את האחריות למחדל; 2 מאבטחים היו אתמול בתחנה סמוכה לאתר הפיגוע

שר התחבורה, אביגדור ליברמן, אמר כי הורה למנכ"ל משרדו להתחיל היום בגיוס עוד כ-500 מאבטחים לתחבורה הציבורית - על אף שטרם הוחלט מי יישא בהוצאות. בקול ישראל דווח שליברמן אמר כי "אסור להתעכב עוד ויש להשלים את הגיוס תוך זמן קצר". לפני כשלושה חודשים הוחלט להכפיל את מספר המאבטחים אך בשל מחלוקת בין משרדי הממשלה לאגד מנעה את הגיוס.

כתבת "הארץ", ענת ג'ורג'י, מוסיפה:

היחידה לאבטחת תחבורה ציבורית, מונה כיום 445 מאבטחים, מרביתם צעירים יוצאי צבא, הפועלים בתחנות ובאוטובוסים. גם ציר הנסיעה של האוטובוס בקו 37, שבו אירע הפיגוע אתמול, הוא ציר מאובטח. מאגד נמסר, כי שני מאבטחים עמדו אתמול בשעת הפיגוע בתחנת אוטובוס המרוחקת כ-60 מטרים מהמקום שבו אירע הפיצוץ.

עלות גיוס 550 המאבטחים החדשים היא 70 מיליון שקלים. אגד ודן היו אמורות לממן חצי מהסכום - כ-35 מיליון שקלים, ומשרד האוצר היה אמור להשלים את החצי השני. שתי חברות האוטובוסים היו אמורות לחלק ביניהן את הסכום, בהתאם למספר המאבטחים שיגייסו - עיקר הנטל היה אמור ליפול על אגד.

לדברי מקורות במשרד התחבורה, אגד הודיע כי הוא מסרב לממן את חלקו בגיוס המאבטחים. לטענת המקורות, לנוכח סירוב זה החליט משרד האוצר - שהתנה הקצאה של כל שקל, בשקל שימומן על ידי חברות האוטובוסים - שלא להעביר את חלקו. דובר אגד, רון רטנר, אמר כי הקואופרטיב דוחה את הטענות נגדו, שנועדו לגלגל את האחריות למחדל אליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully