וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג השבועות בפתח - והמדינה צריכה להחזיר עטרה ליושנה בתחום החקלאות

שמעון זנזורי

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 11:03

הדור הבא לא נכנס לתחום, אם זה בגלל העבודה הקשה ואם זה בשל הבריחה למקצועות מניבים יותר. החקלאות הישראלית קורסת בזמן שהמדינה לא תומכת ולא מעודדת את העוגן המשמעותי במפעל הלאומי של עם ישראל. זה הזמן להשקיע. דעה

בימים שבהם נושא המשילות והביטחון הלאומי נמצאים בכותרות, אני קורא לקברניטי המדינה להסב מבטם ולשים דגש על תחום החקלאות בארץ. מדינת ישראל קמה על ערכי החקלאות, בבניין הארץ עוד בתחילת דרכה רכשו אנשים אדמות, חרשו את השדות, שתלו, פיתחו זנים ייחודיים לאדמה ולמזג האוויר, היינו יצואני מזון גדולים, ארץ זבת חלב ודבש הניבה עבור המדינה הן מזון לתושבי המדינה והן ליצוא. מאז ועד היום תחום החקלאות עבר שינוי ולצערי הוא אינו לטובה.

כמי שנמצא בתחום החקלאות זה 40 שנים, אני צופה בחקלאים כמוני שעובדים ומעבדים את השדות, אך לא מצליחים להביא את הדור הבא אל התחום, הבנים שלנו רואים את העבודה הקשה מול הרווח ההולך ומצטמצם ובורחים אל מקצועות מניבים יותר, שאינם דורשים מאמץ פיזי והתמודדויות קשות. החקלאי הצעיר ביותר כיום בן 64, אז מה יקרה לתחום החקלאות בעוד כשלוש שנים כאשר הוא יגיע לגיל 67 וירצה לפרוש לפנסיה?

מצד ימין , שמעון זנזורי בעלים של האיכר זנזורי
עינב זנזורי אלון מנהלת שיווק 
ציפי זנזורי מנהלת תחום הנהלת חשבונות 
משמאל רביד זנזורי חקלאי. יקיר אסידו, אתר רשמי
מצד ימין , שמעון זנזורי בעלים של האיכר זנזורי עינב זנזורי אלון מנהלת שיווק ציפי זנזורי מנהלת תחום הנהלת חשבונות משמאל רביד זנזורי חקלאי/אתר רשמי, יקיר אסידו

אחיזה בשטחי החקלאות היא חלק מהותי במשילות שלנו על אדמת מדינת ישראל, הציונות עליה חונכנו דיברה לא מעט על ערך זה, מעבר לכך, בתקופה זו שבה היציבות המדינית באזורנו ובעולם בכלל לא תמיד חזקה מספיק, חשוב שנדע לייצר את המזון שלנו, חשוב שנהיה כוח משפיע בתחום ייצוא ושמירה על זנים, חקלאות איתנה וייחודית יכולה להוות מקור כוח כאשר קיימת אי יציבות. ראו לדוגמא את אוקראינה שהינה יצואנית החיטה הגדולה בעולם, מלחמה באזור אוקראינה הופכת בן יום את מחיר הלחם בעולם ליקר יותר והאינטרס העולמי שהייצור לא יפגע, מסייע למדינה בשעת הצורך.

החקלאים הישראלים קורסים. זה שנים שאנו מתריעים על מחסור בתמיכות וחוסר עידוד של המדינה, אשר מובילים לעיתים קרובות לפשיטת רגל של החקלאי. מדינת ישראל מאבדת את אחד הדגלים המשמעותיים שהיו לה מאז ומעולם - חקלאות ישראלית מקומית.

על מדינת ישראל לשים לה למטרה להחזיר עטרה ליושנה, לחבר את ערך הציונות אל החקלאות, לתמרץ ולהסיר רגולציות מיותרות המושתתות כיום על החקלאי, לסייע ולהעניק פלטפורמה נוחה עד כמה שניתן בכדי שהדור הצעיר ירצה להשקיע בתחום ויבוא בהמוניו.

שמעון זנזורי. יקיר אסידו, אתר רשמי
שמעון זנזורי/אתר רשמי, יקיר אסידו

החקלאות הישראלית פועלת 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה, ומהווה עוגן משמעותי במפעל הלאומי של עם ישראל בארצו. חקלאי ישראל הם שמסמנים את קו הגבול בכל אחת מקצוות הארץ.

חקלאות כחול-לבן תלויה במשוואה פשוטה: ככל שהחקלאים יזכו לגיבוי רב יותר ולסיוע בהשקעות תקציביות מרשויות המדינה, הסרת רגולציות, תמיכה בכוח עבודה ועוד - כך יוכלו לייצר מזון איכותי יותר, בכמויות גדולות יותר ובמחיר סביר יותר ללקוח.

ברוח חג השבועות, הלוא הוא חג הביכורים, חג הקציר, חג המים וחג מתן תורה, עלינו לשוב ולהזכיר כי יכולתה של מדינת ישראל לקיים את עצמה מבחינה חומרית, באמצעים שלנו, על אדמתנו שלנו, היא חשובה ואף קריטית לקיומנו. האמת צריכה להיאמר: בעידן שבו אנו חיים, לא כל השפע החומרי שרואה הישראלי על מדפי הסופרמרקט מיוצר כאן. אחוז ניכר ממוצרי הצריכה והמזון הנמכרים בארץ מיוצרים במדינות אחרות ומגיעים אלינו בדרך הים, האוויר או היבשה. ב- 15 השנים האחרונות, האוכלוסייה בישראל עלתה פי שניים ועומדת כיום על כמעט עשרה מיליון תושבים, כלומר, הצריכה גדלה בזמן שהייצור נשאר במקום.

החקלאות הינה תחום מגוון שמחזיק תחתיו שלל מקצועות כגון: אגרונומיה, פיתוח זנים, מחלות קרקע, אקולוגיה, איכות סביבה, הדברה, מעבדה, מספרי חלקות, תכנון ובניית חממות ועוד. מדינת ישראל חייבת לחרוט על דגלה עוד היום את שיקום תחום החקלאות והבאתו אל קידמת הבמה הכלכלית והלאומית שלנו.

שמעון זנזורי הוא בעלים של האיכר זנזורי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully