וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרונאוטית סעודית ראשונה תשוגר הלילה לחלל: "כבוד גדול"

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 10:21

עד לפני שנים בודדות נשים סעודיות כלל לא הורשו לנהוג במכוניות, אך רייאנה ברנאווי - חוקרת סרטן שד - תעשה היסטוריה כשתהיה חלק מצוות המשימה של החברה הפרטית Axiom Mission: "זהו עונג גדול עבורי לייצג את האזור". היא תחלוק את החללית עם בן ארצה, הטייס עלי אל-קארני

בווידאו: האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה שוגר לחלל/מערכת וואלה!

האסטרונאוטית הסעודית רייאנה ברנאווי תרשום הלילה (שני) היסטוריה כשתהיה לאישה הראשונה מארצה המשוגרת לחלל. ברנאווי, חוקרת סרטן שד במקצועה, חלק מצוות של ארבעה אסטרונאוטים - בהם הטייס הסעודי עלי אל-קארני - שישוגר לתחנת החלל הבינלאומית מרכז החלל בקייפ קנאוורל, פלורידה, בשעה 17:37. הצוות משוגר כחלק ממשימה פרטית של החברה Axiom Mission, שבשנה שעברה שיגרה את האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה

הצוות כולל גם את פגי וויטסון, אסטרונאוטית לשעבר ב-NASA שתגיע בפעם הרביעית לתחנת החלל הבינלאומית, ואת ג'ון שופנר, איש עסקים שיטיס את החללית. הם אמורים לשהות כעשרה ימים בתחנת החלל ולהגיע אליה בתוך יממה.

האסטרונאוטית הסעודית רייאנה ברנאווי. סוכנות החלל הסעודית, אתר רשמי
האסטרונאוטית הסעודית רייאנה ברנאווי/אתר רשמי, סוכנות החלל הסעודית

"זה כבוד ועונג גדול עבורי להיות האסטרונאוטית הסעודית הראשונה ולייצג את האזור", אמרה ברנוואי לקראת המשימה. היא הוסיפה כי מלבד התרגשותה מהמחקר שהיא תבצע בעת שהותה בתחנת החלל הבינלאומית, היא רוצה לחלוק את החוויה עם ילדיה. "זה מאוד מרגש שאוכל לראות את פניהם כשהם רואים אסטרונאוטים מהאזור שלהם בפעם הראשונה", הוסיפה.

עד לפני שנים אחדות, נשים סעודיות כלל לא הורשו לנהוג במכוניות בארצן, אך יורש העצר מוחמד בן סלמאן קידם שורת רפורמות שנועדו לשלב אותן בחברה המסורתית.

ערב הסעודית כבר שיגרה את האסטרונאוט הראשון שלה ב-1985, כשהנסיך סולטאן בן סלמאן הצטרף למשימת "דיסקברי". הוא היה לערבי והמוסלמי הראשון בחלל, ומאז גם איחוד האמירויות וסוריה שלחו נציגים מחוץ לכדור הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully