וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות כלליות ביוון: אסון הרכבות במוקד

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 9:07

תחנות הקלפי נפתחו ב-7 בבוקר בבחירות לפרלמנט. המובילות: מפלגת המרכז-ימין של ראש הממשלה המכהן קיריאקוס מיצוטאקיס מול מפלגת השמאל של אלכסיס ציפראס, כשההערכות הן לסבב שני. השמאל השתמש באסון הרכבות כדי לנגח את רה"מ שמעורב גם בפרשיית ציתותים לאופוזיציה

בווידאו: מחפשים אחר ניצולים בתאונת הרכבות ביוון/רויטרס

תחנות הקלפי נפתחו ב-7 בבוקר (שעון ישראל) היום (ראשון) בבחירות הכלליות ביוון. עשרות מפלגות יתמודדו בבחירות, אך ההצבעה נחלקת בעיקר בין שתיים: מפלגת הימין-מרכז של ראש הממשלה המכהן קיריאקוס מיצוטאקיס, "הדמוקרטיה החדשה" (ND), מול אלכסיס ציפראס, לשעבר ראש ממשלה, ומפלגת השמאל שלו "סיריזה".

בשל שינויים שנערכו בשיטה האלקטורלית במדינה, המשמעות היא שההצבעה לא תספק מנצח מוחלט, ולכן סבב שני צפוי בהמשך. "המפלגה שמדורגת ראשונה צריכה יותר מ-45% מהאלקטורלים כדי לגבש ממשל של מפלגה יחידה, מה שלא צפוי שיקרה", אמר הפרשן הפוליטי פאנוס קוליאצאסיס ל"רויטרס".

הסקרים העניקו למיצוקאטיס את ההובלה, אך אסון הרכבות שאירוע בפברואר ובו נהרגו 57 בני אדם, הובילו לירידה בסקרים לפער חד-ספרתי בלבד. ראש הממשלה גם היה מעורב בפרשיית ציתותים, שבמהלכה השירות החשאי האזין לטלפון של ניקוס אנדרולאקיס, מנהיג המפלגה הסוציאליסטית PASOK האופוזיציונית.

תאונת רכבות ביוון. רויטרס
זירת תאונת הרכבות, פברואר/רויטרס
תאונת רכבות ביוון. רויטרס
תאונת הרכבות הקטלנית/רויטרס
תאונת רכבות ביוון. רויטרס
אסון הרכבות/רויטרס
ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, מדבר במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי באחוזת מקסימוס באתונה. רויטרס
ראש ממשלת יוון מיצוטאקיס/רויטרס
ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס אחרי סיום ההצבעה בבחירות לפרלמנט האירופי, 27 במאי 2019. רויטרס
אלכסיס ציפראס/רויטרס

מיצוקאטיס התמקד בקמפיין שלו בהישגי ממשלתו בשנים האחרונות, כגון הורדת מסים לעסקים. ציפראס בן ה-48 שמנהיג את האופוזיציה וכיהן בעבר כראש ממשלה, הוביל קמפיין שהתמקד באסון הרכבות ובפרשיית הציתותים.

יוון נפגעה קשות ממשבר יוקר המחיה, שהיה הנושא המרכזי בקמפיינים הפוליטיים שהובילו לבחירות היום, והמפלגות ניסו למשוך בוחרים על ידי הבטחות של יצירת משרות חדשות ושכר טוב יותר.

יותר מ-9.8 מיליון יוונים זכאים להצביע בבחירות הכלליות ל-300 חברי הפרלמנט לכהונה של ארבע שנים. גיל ההצבעה הורד ל-17 לראשונה, ואזרחים יוונים שגרים בחו"ל קיבלו אישור להצביע היכן שהם גרים.
הקלפיות ב-20 אלף מחוזות ההצבעה ייסגרו ב-7 בערב, ושר הפנים מעריך כי 80% מהקולות ייספרו עד 10 בלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully