וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מפגינים נגד תכנון צה"ל להרוס את אתר המורשת ההיסטורי בגולן

עודכן לאחרונה: 19.5.2023 / 19:21

המוחים הפגינו מול מפקדת הגולן נגד הריסת עין פית - שמהווה מוקד משיכה לאלפי תיירים מדי שנה. לפי תכנון משרד הביטחון וצה"ל במקום יוקם מתקן אימונים ללוחמה בשטח בנוי. תושבים מרמת הגולן ואנשי הגנת סביבה וטבע מרחבי הארץ דרשו כי לעצור את הפרויקט

בווידאו: הפקודה לחיסולם של 3 בכירי הג'יהאד שפתחה את מבצע "מגן וחץ"/צילום: דובר צה"ל

עשרות בני אדם הפגינו היום (שישי) מול מפקדת הגולן שבמחנה נפאח נגד התכנון להקים מתקן צבאי באתר הטבע והמורשת עין פית שברמת הגולן. לפי התכנית שמקדם צה"ל ומשרד הביטחון יקום באזור מתקן אימונים ללוחמה בשטח בנוי - ועל כך פורסם לראשונה בוואלה! לפני שלושה חודשים וחצי.

תושבים מרמת הגולן ואנשי הגנת סביבה וטבע מרחבי הארץ מחו ודרשו כי התוכנית תבוטל. היום נערכה הפגנה ראשונה ולדברי פעילי הסביבה בכוונתם להמשיך ולפעול כדי להציל את עין פית.

עין פית. מיכאלה צביה, אתר רשמי
עין פית/אתר רשמי, מיכאלה צביה

עין פית, הממוקם במורדות צפון רמת הגולן, היה כפר של סורים ממוצא עלאווי, אחד מכמה כפרים שהוקמו באזור בראשית המאה ה-17. בתחילת שנות ה-60 של המאה הקודמת חיו בכפר כ-1,500 תושבים. עד 1967, שימש המתחם גם את הצבא הסורי. במהלך מלחמת ששת הימים, נכבש הכפר על ידי חטיבה 8 ותושביו ברחו לסוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עשרות מפגינים נגד תכנון צה"ל להרוס את אתר המורשת ההיסטורי בגולן. יעל בר, אתר רשמי
הפגנה מול מפקדת הגולן, היום/אתר רשמי, יעל בר

במועצה לשימור אתרים ציינו כי למרות פגיעות רבות שספג המתחם לאורך השנים, נותר בו עדיין מכלול שלם של נוף תרבות, הכולל שרידי מבני מגורים ומתקנים חקלאיים, דרכים היסטוריות, בית מעיין, גדרות חקלאיות, בארות ובוסתנים. כל אלה, מאפשרים למבקרים להתרשם מטיפוסים ומטכנולוגיות בנייה של מרקם כפרי באזור, ומהדרך שבה משתלבת בנייה זו בטופוגרפיה ובנוף של צפון הרמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully