וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לבידוד: אסד משתתף בפסגת הליגה הערבית לראשונה זה 12 שנה

עודכן לאחרונה: 19.5.2023 / 14:30

נשיא סוריה שב לחיקן של מדינות ערב אחרי שנים ארוכות של חרם, כחלק ממדיניות הפיוס האזורית שמקדמת ריאד. אורח לא שגרתי נוסף שהגיע לפסגה הוא זלנסקי, שינסה לחזק את הקשרים עם הארגון שחברותיו נותרו ביחסים קרובים עם רוסיה

נשיא סוריה בשאר אסד עם נחיתתו בג'דה, ערב הסעודית, לקראת השתתפותו בפסגת הליגה הערבית, 19 במאי 2023. רויטרס
נשיא סוריה בשאר אסד עם נחיתתו בג'דה, ערב הסעודית, לקראת השתתפותו בפסגת הליגה הערבית, 19 במאי 2023/רויטרס

נשיא סוריה בשאר אסד משתתף היום (שישי) בפסגת הליגה הערבית בערב הסעודית, לראשונה מאז פרוץ מלחמת האזרחים בארצו לפני 12 שנה ואחרי שנים ארוכות של חרם. דמשק הושעתה מחברותה בגוש המדינות עם תחילת המרד בשלטונו של אסד ב-2011, אך בשנים האחרונות חל שינוי אסטרטגי בגישתן לאור הצלחתו לשרוד בשלטון בזכותן של רוסיה ושל איראן.

אסד, שנחת אתמול בג'דה, העיר המארחת, התקבל היום על ידי יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. בהמשך הוא צפוי לשאת דברים בפסגה כמו יותר מנהיגי מדינות ערב.

בנוסף לאסד, אורח נוסף שיזכה לתשומת לב משמעותית בפסגה הוא נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. זלנסקי ינסה לחזק את היחסים עם מדינות ערב השומרות על יחסים קרובים עם רוסיה חרף הפלישה לאוקראינה והסנקציות המערביות. זלנסקי ימריא מערב הסעודית אל יפן, שבה מתכנסים מנהיגי מדינות G7.

עד לפני שנים בודדות, היה שליט סוריה מצורע בקרב מדינות ערב ומדינות בודדות קיימו עמו יחסים דיפלומטיים. לפני עשור, בשיאה של מלחמת האזרחים, קיבלה האופוזיציה הסורית מושב בליגה הערבית בעת פסגה שנערכה בקטאר. התפנית חלה לאור ההבנה שהישרדותו בשלטון מובטחת והרצון האזורי לסיים את הסכסוכים הארוכים שהחלו עם פרוץ אירועי "האביב הערבי" ב-2011.

ערב הסעודית, שהייתה בתחילת המלחמה אחת התומכות המרכזיות של האופוזיציה הסורית, קידמה את חזרתה של סוריה לליגה הערבית כחלק ממדיניות הפיוס האזורית. במסגרתה, התפייסה ריאד גם עם טהראן, יריבתה הגדולה שניהלה מולה שורת סכסוכים עקיפים במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully