וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיש דמנטי שאיים בסכין על אשתו מוחזק במעצר: "במקום להיות במוסד - הוא יושב בתא"

עודכן לאחרונה: 19.5.2023 / 15:33

בן ה-84 נעצר לפני יומיים בחשד שאיים על אשתו בשני מקרים שונים עם סכין מטבח. בתו של הנאשם העידה שמצבו הבריאותי הידרדר לאחרונה. עורך דינו: "הוא לא מסוגל לאכול בכוחות עצמו, ביקש מהמשפחה שישכנו אותו במוסד סיעודי"

בווידאו: אחרי ששוחרר למעצר בית: איומים על חיי החשוד שירה למוות בצעיר ביפו/מערכת וואלה!

קשיש בן 84 החולה בדמנציה עצור יומיים לאחר שעל פי החשד איים על אשתו עם סכין. המשטרה הגישה נגדו כתב אישום בגין איומים ובקשת מעצר עד תום ההליכים - על אף שהנאשם מתמודד עם מחלות שונות. דיון המשך בבית המשפט נקבע ליום ראשון ובו צפויים להאריך את מעצרו.

על פי כתב האישום, ב-11 במאי הנאשם איים עם סכין מטבח על אשתו, עמה הוא נשוי כבר 55 שנים. אשתו הפילה את הסכין מידו, וכששאלה מדוע איים עליה, הוא השיב כי אינו עשה דבר. ארבעה ימים לאחר מכן הנאשם איים על אשתו בשנית - ששוב היא הפילה את הסכין מידו.

בעדותה של בתו, היא ציינה שמצבו הרפואי של אביה התדרדר בעת האחרונה וכי היו אירועי אלימות נוספים מצדו בעבר. בדיון בבית המשפט סנגורו של הקשיש, עו"ד אלי מסטרמן מהסנגוריה הציבורית, סיפר כיצד הנאשם ביקש מהמשפחה בעבר שישכנו אותו במוסד סיעודי וציין שהוא אינו מסוגל אף לאכול בכוחות עצמו.

אדם קשיש, אילוסטרציה. ShutterStock
"במקום להיות במוסד - הוא במעצר". אילוסטרציה/ShutterStock

"במקום שהוא יהיה במוסד שיטפל בו, הוא מצא את עצמו במעצר", כך אמר לוואלה! מסטרמן. "כנראה שהמשפחה לא קיבלה מענה ברווחה ובמקום לשכן אותו במוסד מתאים, אמרו להם 'תפנו למשטרה'. כשמשפחות פונות לפסיכיאטר המחוזי לסיוע, הוא מפנה אותם שוב ושוב למשטרת ישראל, בשל הסיבה שהוא לא רוצה לסייע, לא יכול לסייע, חושב שכך הוא ישיג עוד תקנים".

לדברי עו"ד מסטרמן, כיום ישנם מאות מתמודדי נפש עצורים על תיקים בעקבות כך שהמשפחות חסרות אונים מול גורמי הרווחה. "אני כסנגור צריך להתרוצץ במקום גורמי הרווחה, לנסות ולחפש עבור המיוצגים שלי מסגרות טיפול ופשוט אין לנו את הכלים שיש לרווחה. אותם אנשים סובלים במעצרים. אני מדבר איתך על מספרים משמעותיים".

ממשטרת ישראל נמסר: תנאי הכליאה נקבעים על ידי שב"ס ולא על ידי משטרת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully