וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעטו, שדדו וגררו אל הרכב: שלושה תושבי אום אל-פחם חשודים בניסיון חטיפה

עודכן לאחרונה: 20.5.2023 / 10:24

על פי החשד, הגברים הגיעו לחיפה בשם ארגון הפשע חרירי, כדי לחטוף עבריין מקומי שביקש להתנתק מהארגון. השלושה הכו את הגבר, קרעו את חולצתו, תלשו ממנו צמידים, שדדו ממנו כאלף שקלים וניסו לחטוף אותו. פחות משעה לאחר מכן אותרו על ידי כוחותה משטרה ונעצרו

בוידאו: "מנסים להכניס לאוטו מישהו בכוח"/צילומים מתיק החקירה

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש שלשום (חמישי) כתב אישום נגד שלושה תושבי אום אל פחם, שעל פי החשד הגיעו לחיפה בשם ארגון הפשיעה חרירי, בניסיון לחטוף עבריין מקומי המוכר למשטרה מסחר בסמים וביקש להתנתק מהארגון על מנת לחזור לדרך עצמאית. גורם במשטרה אמר לוואלה! כי ההערכה היא שבחירתו להתנתק הגיעה על רקע חשש להיות מטרה של יריבי הארגון, בשל הסכסוך בין ארגון בכרי לארגון חרירי. סכסוך שהסלים בשנתיים האחרונות וגבה עד כה למעלה מעשרים נרצחים, כולל בלתי מעורבים, גם בחיפה.

האירוע התרחש בלילה של ה-2 במאי, לפני שבועיים וחצי. מוסא מחאג'נה בן ה-30, עלא מחאג'נה בן ה-26 וסעיד אגבאריה בן ה-22, הגיעו לחיפה באותו ערב. גם איכונים שביצעה המשטרה איתרו אותם בעיר וסביבתה בשעות שלפני האירוע.

לפי כתב האישום הם נסעו ברכבו של אגבאריה שנהג. מעט לפני חצות הם איתרו את הגבר שהיה יעדם כשהוא רוכב על אופניים חשמליים ברחוב יד לבנים בעיר. הם נסעו אחריו עד שחלפו על פניו, ואז החלו בנסיעה אחורנית תוך שקראו לו לעצור. מכתב האישום עלה כי הוא פתח בבריחה, והם רדפו אחריו עד שהתנגשו בו, הוא הועף מהאופניים, נפל על הכביש והם דרסו את האופניים ושברו אותם.

הרכב בו אירע ניסיון החטיפה בחיפה. מתוך תיק החקירה, מערכת וואלה!
הרכב בו אירע ניסיון החטיפה בחיפה/מערכת וואלה!, מתוך תיק החקירה

לפי האישום השלושה ירדו מהרכב, והורו לגבר לבוא איתם למכונית, אך הוא התנגד. גם כשהצמידו לו חפץ חד לצוואר. "הם ניסו להכניס אותו לתא המטען והוא ידע שאם הוא מאפשר להם את זה אז כול הסיכויים הם שהוא לא חוזר יותר הביתה", אמר לוואלה! אותו גורם במשטרה המצוי בחקירת האירוע.

עוד עולה כי השלושה התחילו לתקוף אותו באגרופים ובעטו בו בכל חלקי גופו, קרעו את חולצתו והסירו ממנו את הז'קט שלבש. הם תלשו מידו צמיד זהב, שדדו ממנו אלף שקלים שהיו עליו ואת הטלפון הנייד שלו. מעובדות כתב האישום, הם גררו אותו לכיוון הרכב וכבר פתחו את תא המטען כדי להשליכו לתוכו. הוא, המשיך בהתנגדותו למעשים, והחל גם לצעוק עד שהצליח לברוח מפניהם בריצה כשהוא חבול, ולעזוב את המקום. לאחר מכן, הם נמלטו משם.

בתחנת חיפה התקבלה באותה שעה קריאה מבני זוג תושבי העיר שהתקשרו למוקד 100 של המשטרה. האזרחית הטובה שעל הקו דיווחה למוקד כי היא רואה ניסיון חטיפה של אדם: "מתחת לבניין שלי יש אנשים שמנסים להכניס מישהו לתוך האוטו בכוח. זה סקודה אוקטביה אפורה. הם מכניסים אותו לבגאג'", דיווחה.

ניידת משטרה. דוברות המשטרה, אתר רשמי
כוחות משטרה איתרו את החשודים באזור מגידו/אתר רשמי, דוברות המשטרה

בתגובה לדיווח, הופעלו מייד שוטרים, הוצבו מחסומים סביב העיר והחל מצוד אח הבורחים. השטרה, בעזרת אמצעים טכנולוגים, הצליחה לאתר את רכבם של החשודים כשהם בדרכם לכיוון ואדי ערה. שוטרים שיצאו מחיפה הצליחו לעצור את המכונית כבר ב-01:16 אחר חצות באזור צומת מגידו. אצל שלושת החשודים נמצא הטלפון שנשדד מהקורבן, כמו כן נמצאה גם טביעת אצבע שלו על צדה החיצוני של שמשת חלון המכונית. החשודים נעצרו במקום והם עצורים מאז. השלושה מואשמים בניסיון חטיפה ושוד בנסיבות מחמירות.

הגבר שהותקף מסר בתחילה תלונה מפורטת למשטרה, אבל אחר כך חזר בו, הודיע לחוקרים כי הוא מבקש "להקפיא את התלונה", אבל אינו חוזר בו מגרסתו. שלושת הנאשמים שתקו בחקירתם. למוסא ועלא מחאג'נה יש עבר פלילי ולשניהם הרשעות בעבירות שונות בהן שוד. שניהם ריצו מאסר בפועל. במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת פרקליטות מחוז חיפה, באמצעות התובע עו"ד יצחק פרץ, את הארכת מעצרם של השלושה עד תום ההליהים המשפטיים כנגדם. דיון לגופה של בקשה זו עוד יתקיים ובינתיים, שלשום, בדיון קצר בפני השופט ניצן סילמן, לאחר שעיין בתיק - הוא האריך את המעצר עד החלטה אחרת.

רפ״ק יוסי אטיאס קצין חקירות מודיעין תחנת חיפה. דוברות משטרת ישראל
"פרשייה מורכבת וסבוכה מבצעית", רפ"ק יוסי אטיאס/דוברות משטרת ישראל

"תחנת חיפה פועלת בנחישות כנגד הפשיעה החמורה בכל האמצעים העומדים לרשותה", אמר לוואלה! רפ"ק יוסי אטיאס, קצין החקירות והמודיעין של תחנת חיפה, "לראייה, בפרשייה זו שהיא מורכבת וסבוכה מבצעית וחקירתית, כיוון שהמעורבים כולם, כולל החשודים והקרבן עצמו, אינם משתפים פעולה. צריך לציין לטובה שפרקליטות מחוז חיפה רואה אתנו עין בעין את התיק והלכה איתנו יד ביד והגישה במהירות את כתב האישום החמור הזה ובמקביל עומדים על הותרתם של הנאשמים מאחורי סורג ובריח".

"אין בסיס בחומר הראיות לטענות המשטרה", אומר לוואלה! בהתייחסות עו"ד עאדל בויראת, סנגורם של השלושה, "מדובר בקטטה שהתפתחה במקום בין צעירים שיכורים ולא מעבר לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully