וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 ק"ג של חומר נפץ ומערכת GPS משוכללת: כך חיסל צה"ל את הבכירים במבצע מגן וחץ

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 6:42

חיל האוויר תכנת פצצות תוצרת ארה"ב - שאפשרו את סיכול אנשי הג'יהאד תוך שניות. "לאמריקנים יש את הפצצה אבל הגאונים של חיל האוויר יודעים לגרום לה להיכנס לחלון המבנה", אמר גורם צבאי. "מטילים אותה מטווח רחוק וכך מפתיעים את האויב שלא רואה את מטוס הקרב"

בווידאו: אחרי מגן וחץ- רה"מ נתניהו ביקר באשקלון/אבי רוקח, יניר יגנה

חיל האוויר תכנת פצצות אמריקניות כך שיוכלו לחדור במדויק למבנים והשתמש בהם בסיכולים הממוקדים במבצע "מגן וחץ" - כך אישרו היום (רביעי) גורמים בצה"ל. "לאמריקנים יש את הפצצה אבל הגאונים של חיל האוויר יודעים לגרום לה להיכנס לחלון המבנה", אמר גורם צבאי. "כשרמת התכנון למבצע היא מהגבוהות בעולם ולוקחים בחשבון את הטמפרטורה, טווח, רוח וגובה - ניתן לא רק לקלוע בול בפוני אלא גם למזער נזק סביבתי שזה מאוד חשוב ללגיטימציה הבינלאומית".

מדובר בפצצות SDB, במשקל כולל של 125 ק"ג שנקנו מארצות הברית. הכינוי שלהן בחיל האוויר הישראלי הוא "ברד-חד" וניתן להטיל אותן על ידי שלושת מטוסי הקרב: אף-15, אף-16 ואף-35.

מפקד חיל האוויר בעת חיסול אנשי הג'יהאד האסלאמי בעזה במבצע מגן וחץ. דובר צה"ל
מפקד חיל האוויר בעת חיסול אנשי הג'יהאד האסלאמי במבצע מגן וחץ/דובר צה"ל
טייסות קרב במבצע מגן וחץ. דובר צה"ל
טייסת קרב במבצע מגן וחץ/דובר צה"ל

לדברי גורמים בחיל האוויר מה שמיוחד בפצצה שהיא קטנה ומדויקת. ניתן להטיל אותה מטווח שעולה על מאה ק"מ - וכך למעשה נשמר עיקרון ההפתעה של האויב שלא בהכרח שומע או רואה את מטוס הקרב. כל אחת מכילה 16 ק"ג של חומר נפץ וכך כל מטוס קרב יכול לשאת כמות גדולה של פצצות מדגם זה. מערכות הניווט של הפצצה מאוד מתקדמות ומאפשרות לה זיהוי אוטומטי של המטרה - ובהמשך נעילה בסיוע gps שמאפשר דיוק יוצא דופן בתקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully