וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצגת ילדים בהפרדה מגדרית תעלה בהיכל התרבות בראש העין

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 14:40

אף שבאתר מצוין כי זה מופע "לכל המשפחה", השורות הראשונות מיועדות לגברים בלבד ואילו לנשים הוקצו השורות האחוריות. "אם היו שמים את הנשים והילדים מקדימה, זה היה פחות צורם", אמר אחד התושבים. העירייה: "ההסדר נותנן מענה מגדרי לכלל האוכלוסייה בהתאם להעדפותיה"

אולם תיאטרון, קריית חיים. משה שי, פלאש 90
אולם תיאטרון, קריית חיים/פלאש 90, משה שי

הצגת ילדים עם הפרדה מגדרית בין גברים לנשים תעלה בהמשך החודש בהיכל התרבות העירוני של ראש העין, אולם מופעים הממומן על ידי העירייה. אף שבאתר מצוין כי זה מופע "לכל המשפחה", השורות הראשונות מיועדות לגברים בלבד ואילו לנשים הוקצו השורות האחוריות. משפחות שירצו לצפות יחד בהצגה, גברים ונשים, ייאלצו לשבת ביציעים הצדדיים.

ההחלטה עוררה תרעומת בקרב חלק מהתושבים. "עד עכשיו לא עשו מזה סיפור בגלל שההפרדה לא נעשתה באופן שבו גברים מקדימה ונשים מאחור", כתבה תושבת אחת בפוסט בפייסבוק. "עד עכשיו חילקו את האולם חצי חצי. הבעיה כאן היא בעיקר הדרך שבה בחרו לעשות את האפליה והעובדה שגם נשים לא מבינות את הבעיה, היא בעיה בפני עצמה".

תושב אחר כתב: "אז מה הבעיה להושיב נשים וילדים מקדימה וגברים מאחורה? זה היה מתקבל בצורה פחות צורמת, או לחלק את האולם לצד ימין וצד שמאל. מעבר לכך שהאירוע אינו מיועד בהגדרתו לציבור הדתי כי יש שורות משולבות. אם מדובר באירוע למגזר דתי בלבד אני יכול להבין, אבל בקונסטלציה הקיימת של חלוקת האולם, משהו פה מאוד מאוד צורם".

אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית, אמר כי "מי שלא עוצר את ההפרדה המגדרית כשהיא מתחילה, ימצא את עצמו שומע תירוצים ובדיות מעירייה כמו ראש העין, שמגינה בחירוף נפש על הושבת נשים בשורות האחוריות של האולם בהופעה לילדים. הפרדה מגדרית היא פסולה, חמורה ומפלה, ואסור לתת לה לכרסם את דרכה למרכז הבמה הישראלית".

בתגובה, אמרו בעיריית ראש העין כי נקבעו "הסדרי ישיבה באופן הנותן מענה מגדרי לכלל האוכלוסייה בהתאם להעדפותיה". עוד טענו כי "אין מדובר באירוע בהפרדה מגדרית אלא בחלוקת האולם באופן המאפשר שימוש לכלל האוכלוסייה על פי העדפותיה באופן שאינו מקפח או מעדיף פלח אחד על פני משנהו", בהתאם לפסיקות בתי המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully