וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון במלאווי פסק: ילדים ראסטפארים יורשו ללמוד בבתי הספר

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 13:14

כ-1,200 ילדים ראסטפארים צפויים לשוב לבתי הספר הממלכתיים בחודש הבא, לאחר שבמשך כעשור נאסר עליהם ללמוד בהם בגין השיער שלהם. המיעוט הראסטפארי במלאווי מונה כ-15 אלף מאמינים. השיער שלהם הוא סמל קדוש, ותספורת או שימוש במכונת גילוח מנוגדים לדת

כ-1,200 ילדים ראסטפארים במלאווי צפויים לשוב לבתי הספר הממלכתיים בחודש הבא, לאחר שבמשך כעשור נאסר עליהם ללמוד בהם בגין השיער שלהם. לאחר החלטה פורצת דרך של בית המשפט העליון במרץ, נשלחו מכתבים לכ-7,000 בתי ספר שמורים למנהלים כי איסור כניסה של ילדים עם ראסטות לכתות הוא צעד לא חוקתי.

שופט בית המשפט העליון, זיון אנטאבה, שעמד בראש ביקורת משפטית על מדיניות הממשלה, הורה למשרד החינוך ליידע את בתי הספר הממלכתיים כי הם חייבים לרשום ילדים ראסטפארים עד 30 ביוני, על פי דיווח ה"גרדיאן".

הלימודים בבתי הספר היסודיים במלאווי הם בחינם, אך התנאי לרישום היה שכל הילדים עם ראסטות יסתפרו.

קהילה ראסטפארית במלאווי. רויטרס
קהילה ראסטפארית במלאווי/רויטרס
קהילה ראסטפארית במלאווי. רויטרס
קהילה ראסטפארית במלאווי/רויטרס
קהילה ראסטפארית במלאווי. רויטרס
קהילה ראסטפארית במלאווי/רויטרס

ראסטפארי היא תנועה דתית-תרבותית מונותאיסטית שמקורה באוכלוסייה השחורה בג'מייקה. הראסטפארי התפתחה בג'מייקה של תחילת המאה ה-20 נגד הקולוניאליזם המערבי, ועם הזמן הפכה לדרך חיים. המיעוט הראסטפארי במלאווי מונה כ-15 אלף מאמינים. השיער שלהם הוא סמל קדוש, ותספורת או שימוש במכונת גילוח מנוגדים לדת.

פסיקת בית המשפט העליון הובילה לכך שכעת, רבים מהקהילה דורשים פיצוי מהממשלה על איסור הכניסה של ילדיהם לבתי הספר, בטענה כי הזכויות שלהם הופרו על ידי "מדיניות ארכאית" שלפיה ראסטות הן "לא היגייניות" וכי הילדים סובלים מכך.

הראסטפארים טוענים לאפליה מאז שנותרו מחוץ להסכם מיוני 2021, כשארגון אזרחי במלאווי - הוועדה לעניינים ציבוריים - עודדה מוסלמים ונוצרים לחתום על מזכר הבנות, שלפיו לתלמידים מוסלמים מותר לחבוש היג'אב בבתי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully