וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסרטון רואים חשוד בהצתת הרכב, במשטרה אין מענה: "הביטחון שלנו מופקר"

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 15:00

לאחרונה אירעו כמה הצתות רכב בבנימינה, כשבסרטונים ממצלמות האבטחה נראים דמויות נמלטות מהמקום. אלא שהתושבים טוענים שבמשטרה לא מטפלים בפנייתם וסבורים שמדובר בכשל טכני. "יש פה דפוס חוזר". המשטרה: "החקירה מתנהלת"

בווידאו: הצתות רכוש בבנימינה/מערכת וואלה!

קול פיצוץ עז החריד את שלוות רחוב החורש בבנימינה וסביבתו במוצאי יום העצמאות, ה-27 באפריל. השעה הייתה 2:07 לפנות בוקר. כשבני הזוג מיכל וניר הציצו החוצה הם גילו כי מכונית הטסלה החשמלית החדשה שלהם, שחנתה בחצר, עולה באש.

‏"במצלמות נקלט צעיר נמלט מהמקום", הם סיפרו לוואלה!, "חוקר ביטוח הוא זה שאמר לנו שהוא מזהה חומרי בעירה ושחוקרי המשטרה משתמשים באותו מכשיר בדיוק. אבל המשטרה כל הזמן שידרה לנו שזה בגלל שזו מכונית חשמלית שהייתה בטעינה. צפינו במצלמות ובסרטונים, ובבירור רואים מישהו מגיע ואחר כך בורח. פנינו שוב לחוקר והוא אמר לנו 'יואו, לא ראיתי את זה'. מאז לא שמענו ממנו".

שריפת רכב בבנימינה. מצלמות אבטחה, אתר רשמי
הרכב עולה באש בבנימינה/אתר רשמי, מצלמות אבטחה

זוהי לא הפעם הראשונה שקורה מקרה כזה בצמוד לבית שלהם. לפני כשמונה חדשים עלתה באש מכונית ששייכת לשכנים, ובמצלמות נקלט אופנוע נוסע בניגוד לכיוון התנועה כשהוא מסתלק מהמקום. השכנה סיפרה ששוטר שהיה אצלה בבית צפה בסרטון מיד לאחר האירוע אמר להם בביטחון רב כי "האירוע נראה לגמרי פלילי", והדגיש, "אם יש פה ניסיון לסחיטת דמי חסות ולא מדווחים למשטרה אז עושים טעות".

לאחר מכן הגישו בני הזוג תלונה. חלפו שבועות ארוכים, ומהמשטרה נמסר להם כי נקבע שמדובר ב"כשל טכני". "שאלנו מה עם האופנוען שראינו בסרטון ופתאום החוקר שינה גישה ואמר 'לא, בעצם לא היה פה כלום'". כשהמשטרה החזירה את הדיסק-און-קי - התיעוד היה מחוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הצתות בבנימינה. מצלמות אבטחה, אתר רשמי
הצתות בבנימינה/אתר רשמי, מצלמות אבטחה

"אנחנו מזהים דפוס חוזר. מרגע שקרה המקרה השני ברור לנו שיש כאן איזשהו עניין", אומרים בני הזוג, בשנות החמישים לחייהם. וכשם שהם מדברים על הישנות האירועים הם מדברים גם על אופי ההצתות וגם על התייחסות תחנת המשטרה זכרון יעקב לתלונות הסדורות שהוגשו לה. את הנזקים שנגרמו כתוצאה מהשריפות האלה הם מעריכים ביותר מחצי מיליון שקלים, הכוללים את מכוניתם ומכונית השכנים, וכן את השיקום הנדרש לחצר הבית.

"עברו 20 יום, אנחנו מתקשרים כל יום למשטרה, ולמרות ניסיונות בלתי פוסקים שלנו אנחנו לא מקבלים שום מענה. אף הגענו לתחנה. היומנאי מסר שזה לא תפקידו לקחת הודעות". הם פנו גם לראש המועצה המקומית שלהם, איתי ויסברג, שאמר שפנה למפקד תחנת זכרון יעקב שהבטיח לו כי "הנושא בטיפול".

"אין משטרה", הם מסכמים בצער את התחושה שלהם ומודים, "אנחנו מודאגים מאוד. הוספנו מצלמות אבל נותרנו הרבה יותר רגישים לכל רעש חריג. בלילה בודקים שהכול סגור. לפני השינה נותנים עוד הצצה מהחלון לראות שהרחוב ריק. הולכים לישון עם הרגשה כבדה. שמענו את הפיצוצים בשני המקרים. זה מחריד. בעל כורחנו אנחנו הופכים למומחי שריפות והצתות. אנחנו מזהים דפוס חוזר, אין לנו כיוון למה ומדוע ומקננת בנו השאלה ‏מתי תהיה הפעם הבאה", הם אומרים, "אין לנו סכסוכים ולא קיבלנו שום איום ואנחנו רוצים לדעת מה קורה פה. יכול להיות ש‏פירומן מכה פעמיים באותה כתובת או אולי זה קשור לפעילות והמעורבות החברתית שלנו בהפגנות? אולי כי היה פרסום כשאירחנו פה בסלון את העיתונאית ענת קם שסיפרה על סרט שלה?"

המשטרה: "נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות"

"הביטחון שלנו מופקר", מסכם תושב זיכרון יעקב, יועז פרידמן, את התסכול שלו אחרי שתלונה שלו על חזיז שהושלך לעבר ביתו נסגרה אף היא למרות שסיפק סרטונים ושמות חשודים. "למעשה בסיטואציה הנוכחית אין רשות אכיפה ולצערנו זה כדור שלג כי העבריינים מקבלים את זה כסוג של מסר שמרחב הפעולה שלהם מאד גדול בלי שייתנו על זה את הדין. לדעתי ההתנהלות הזו של המשטרה מעודדת פורעי חוק בכללי. ברגע שהם רואים שהרשות כל כך חלשה אז הם מרשים לעצמם לעבור על החוק בכל תחום. וכרגיל מי שסובל זה אנחנו הנורמטיביים שומרי החוק".

ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת הדיווח אודות רכב שעולה באש בבנימינה, המשטרה פתחה בחקירה בחשד להצתה. במסגרת החקירה בוצעו מגוון פעולות, לרבות סריקת מצלמות אבטחה והחקירה עודנה מתנהלת. נציין כי במקרה נוסף של שריפת רכב סמוך לביתם של המתלוננים, לא נמצאו ראיות שמדובר בהצתה ולא נמצא קשר בין האירועים. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully