וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל בפיקוד הצפון: צה"ל נערך ללחימה בכמה זירות במקביל

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 21:45

הלוי הבהיר במהלך יום עיון בפיקוד כי בתוכנית הרב שנתית של צה"ל יש חשיבות רבה להגברת המוכנות ואימונים לקראת לחימה בכמה זירות בו זמנית. עם זאת, הדגיש שאת הישגי "מגן וחץ" ברצועת עזה נגד הג'יהאד האסלאמי, לא בהכרח יתאפשר ליישם את גם בלחימה נגד חיזבאללה בלבנון

הרצי הלוי בפיקוד צפון/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי הבהיר היום (שלישי) במהלך יום עיון בפיקוד הצפון כי בצה"ל נערכים ללחימה בכמה זירות במקביל. הוא הדגיש שלמרות הישגי המבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה בשבוע האחרון נגד הג'יהאד האסלאמי, לא בהכרח יתאפשר ליישם את הכול גם בלחימה נגד חיזבאללה בלבנון.

לפי מקורות, בפיקוד הצפון, הלוי אמר כי בתוכנית הרב שנתית של צה"ל יש חשיבות רבה להגברת המוכנות ואימונים לקראת לחימה בכמה זירות בו זמנית. בדבריו טען שדברים שרואים מתל אביב על איום מדרום לבנון, לא בהכרח רואים מהגבול.

יום העיון בפיקוד הצפון נערך במטרה להעמיק בכוחות המיוחדים של חיזבאללה, בהם יחידת העילית "כוח רדואן", כך לפי כמה מקורות. כמו כן, נערכים גם להכנות של הארגון השיעי למלחמה גדולה עם ישראל, לפעילות שלו בשגרה ומצבי חירום שונים, הגברת הכוחות לאורך הגבול הישראלי, הקמת ביצורים ומתחמי מלחמה בכפרים, העברת אמצעי לחימה לשטח באזור גבול ישראל - בדגש מול מטולה והמענה שיידרש מהחטיבות הסדירות והמילואים.

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי בהצהרה לתקשורת, בתום ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי.  9 במאי 2023. דובר צה"ל
הנחה על הגברת המוכנות לקראת לחימה בכמה זירות בו זמנית, הרמטכ"ל הלוי/דובר צה"ל

עוד דנו ביום זה, על הדחיפות בגיוס מילואים, העמידה בכשירות מלאה ועל מוכנות לתמרן לעומק שטח האויב תחת תקיפות טילי נ"ט, פצצות מרגמה, ורקטות על העורף. הקצונה הבכירה העבירה למפקדים מסרים של איומים מוחשיים לסיכוי של מלחמה בדרום, יהודה ושומרון ובצפון בעת ובעונה אחת.

ביום העיון השתתפו מפקד הפיקוד אורי גורדין, מפקד הגיס סער צור ותא"ל דוד זיני שיתמנה למפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה. השתתפו גם מפקדי אוגדות, מפקדי חטיבות ומפקדי גדודים בסדיר ובמילואים, גורמי מודיעין בכירים ובעלי תפקידים שבתוכנית האופרטיבית שלהם ילחמו נגד חיזבאללה בדרום לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully