וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להרעלה בכנרת: מאות דגים נמצאו מתים בשפך נחל צלמון

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 16:22

מפקחי רשות המים ומשרד החקלאות הודיעו כי הם בודקים חשד להרעלת דגים בשפך נחל צלמון לכנרת, שכן במקום נמצאו מאות דגים מתים. לאחר הפרסום, משרד החקלאות הבהיר כי ניתן להמשיך ולצרוך דגים כרגיל וכי אין חשש לפגיעה באספקת מי השתייה

סופה בחוף חלוקים בכינרת, 10 באפריל 2023/רמי קבלן, איגוד ערים כינרת

מפקחי רשות המים ומשרד החקלאות הודיעו היום (שלישי) כי הם בודקים חשד להרעלת דגים בשפך נחל צלמון לכנרת, שכן במקום נמצאו מאות דגים מתים. לאחר הפרסום, משרד החקלאות הבהיר כי ניתן להמשיך ולצרוך דגים כרגיל, אם כי לדבריהם, יש להקפיד לרכוש במקומות מוסדרים, המאושרים על ידי משרדי הבריאות והחקלאות.

בהמשך, רשות המים, משרד החקלאות, חברת "מקורות" ומשרד הבריאות קיימו הערכת מצב בנושא ושללו חשש לפגיעה באספקת מי השתייה. מוקדם יותר, כך יצוין, אנשי המעבדה לחקר הכינרת דיווחו לרשות המים על "תמותה חריגה של דגים" באזור שפך הצלמון, והביעו את חששם מפני הרעלה אפשרית של הדגים באזור. אנשי המקצוע של רשות המים ומשרד החקלאות ערכו סיור במקום, שם הבחינו ב"מספר דגיגים מתים".

חשד להרעלה בשפך נחל צלמון לכנרת. פיראס תלחמי רשות המים, אתר רשמי
חשד להרעלה בשפך נחל צלמון לכנרת/אתר רשמי, פיראס תלחמי רשות המים

"רשות המים הורתה על לקיחת דגימות מים ודגים לאבחון סיבת התמותה. במקביל, התקיימה הערכת מצב משותפת עם חברת מקורות ומשרד הבריאות, ובה נשלל חשש לפגיעה באספקת מי שתייה. משרד החקלאות מדגיש כי ניתן להמשיך ולצרוך דגים, אך יש להקפיד ולרכוש במקומות מוסדרים, המאושרים על ידי משרדי הבריאות והחקלאות. עם קבלת תוצאות המעבדה, תתבצע הערכת מצב נוספת ותתקבלנה החלטות בהתאם", נמסר מרשות המים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully