וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן באירוע לציון הנכבה באו"ם: להקפיא את חברות ישראל בארגון

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 18:29

באירוע ראשון אי פעם שהאו"ם מקיים לציון הנכבה הפלסטינית דרש אבו מאזן מהקהילה הבינלאומית לאלץ את ישראל לחייב את החלטות האו"ם בנושא הפלסטיני. בשבועות האחרונים פעלה ישראל לשכנע מדינות לא להשתתף באירוע. הבית הלבן החרים את האירוע לבקשת ישראל

בווידאו: אבו מאזן בכנס בקזחסטן לאחר לילה התפרעויות במזרח ירושלים: לא נקבל את המשך המצב/הטלוויזיה הפלסטינית

הנשיא הפלסטיני אבו מאזן אמר באירוע במטה האו"ם בניו יורק לציון 75 שנה לנכבה הפלסטינית כי הרשות הפלסטינית מבקשת באופן רשמי שהקהילה הבינלאומית תחייב את ישראל לכבד את החלטות האו"ם בנושא הפלסטיני, או להקפיא את חברותה של ישראל בארגון.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על בימת האו"ם, 23 בספטמבר 2022. רויטרס
אבו מאזן באו"ם, 23 בספטמבר 2022/רויטרס

למה זה חשוב

  • מדובר בפעם הראשונה מאז 1948 שהאו"ם מקיים אירוע רשמי לציון הנכבה - הכינוי הפלסטיני למלחמת 1948 ולאסון שפקד את העם הפלסטיני בעקבות המלחמה במיוחד בכל הנוגע לגירושם של מאות אלפי פלסטינים ויצירת בעיית הפליטים.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פלסטינים מציינים 75 שנה לנכבה בראמללה, 15 במאי 2023. רויטרס
פלסטינים מציינים 75 שנה לנכבה ברמאללה/רויטרס

מאחורי הקלעים

  • בשבועות האחרונים פעלה ישראל כדי לנסות ולשכנע מדינות לא להשתתף באירוע שמתקיים באולם צדדי במטה האו"ם בניו יורק ולא באולם המרכזי של העצרת הכללית של האו"ם.
  • בכיר במשרד החוץ טען כי 32 מדינות ובראשן ארה"ב ובריטניה הבטיחו לישראל לא לשלוח נציגים מטעמן לאירוע. לבקשת ישראל הבית הלבן הנחה את המשלחת האמריקנית לאו"ם להחרים את האירוע.

מה הם אומרים

  • עבאס אמר בנאומו כי 75 שנה אחרי הנכבה ישראל עדיין ממשיכה בכיבוש ובתוקפנות נגד העם הפלסטיני. "הנכבה לא התחילה ב-1948 ולא הסתיימה בשנה הזו", הוא אמר.
  • הוא ציין כי ארה"ב ובריטניה נושאות באחריות מדינית ישירה לנכבה. לדבריו, ללא התמיכה ששתי מדינות אלה נותנות לישראל היא לא היתה יכולה להמשיך בתוקפנות נגד הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully