וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ירושלים הפך לעיסוק באובססיביות במצעד במקום הודאה על נס

בת גלים שער

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 11:22

על אף החזון הראשוני לציינו בדרך ייחודית ומשותפת לכולם, יום ירושלים הפך בצער במרוצת השנים ליום צבוע סקטוריאלית שעוסק במצעד הדגלים כאילו זו הייתה מצוות היום. דעה

בווידאו: מצעד הדגלים בירושלים/צילום: רוני כנפו, דוברות משטרה, רויטרס, אנשי הדממה

הקלישאה העממית של מייסדי ירושלים שעוד מהלכים בינינו כיום בקומה זקופה היא שלתושבי בירת ישראל הנצחית אין למעשה צורך ביום מיוחד ששמו "יום ירושלים" כי בשבילם כל יום הוא יום כזה. אך אולי יש יתרון אחד חשוב ומשמעותי בציון שחרור העיר ואיחודה - והוא החובה הלאומית לברר מדי שנה מחדש את יחסם של אזרחי המדינה לעיר ירושלים, ובמיוחד לנוכח עמדתם של אומות העולם לעיר הבירה שלנו.

לאורך ההיסטוריה, מעצמות, עמים ואימפריות נכחדו או הוטמעו בעמים אחרים, אך על אף האסונות הגדולים וחסרי התקדים שחווה בהיסטוריה האנושית, עם ישראל שרד והתעצם. ההכרה ההיסטורית וההבטחה האלוהית כ"המקום אשר יבחר ה'" אסור שתהיה תלויה בזהות ממשלה נבחרת כל שתהיה ובוודאי שלא אומות העולם, והשאלה האם אנו ראויים לחסות בצילה ובאחריותנו במניעת חורבן בית שלישי, תלויה בראש ובראשונה במעשינו.

יום ירושלים המכונה גם "יום איחוד ירושלים", הוא בראש ובראשונה הודאה על נס שעל אף החזון הראשוני לציינו בדרך ייחודית ומשותפת לכולם, הפך בצער במרוצת השנים ליום צבוע סקטוריאלית, ושבמקום לעסוק במשמעות החג והשפעתו על כלל ישראל, מתקיים עיסוק בסוגיית מעבר מצעד הדגלים כאילו הייתה זו מצוות היום. אחד האתגרים העומדים לפתחנו הוא חיבור הדור הצעיר למורשת, להיסטוריה, לעבר הצופה פני עתיד.

חיבור למקום נעשה כאשר מכירים ויודעים את המקום, ובמסגרת אירועי יום האחדות עמותת סאנשיין בשיתוף ארגון יד בן צבי מציעה עשרות סיורים רגליים ברחבי העיר. במסגרת הסיורים, ניתן יהיה לשמוע על ותיקות וותיקי העיר שיושבים על ספסלים מעוטרים באריות עם נכדיהם המשחקים בגן סאקר, לגלות רקמת חיים משותפת בין מזרח ומערב, לשמוע על מפעלו של הנשיא השני, יצחק בן צבי שפעל לקירוב לבבות, לצעוד בעקבות לוחמים וגיבורים שכולם חלק מהסיפור הגדול של תקומת ישראל ולהתפלל בלב שכשם שזכינו להגשים את חזון הנביאים ושיבת ותקומת ציון, תתגשמנה גם הנבואות לאיחודה של העיר ואיחוי השסעים בין מגזריה השונים כבר ביום ירושלים הבא עלינו לטובה.

מצעד הדגלים בירושלים  29 במאי 2022. ראובן קסטרו
מצעד הדגלים בשנה שעברה/ראובן קסטרו
משטרת ישראל נערכת למצעד הדגלים בירושלים. 10 במאי 2023. דוברות משטרת ישראל
משטרת ישראל נערכת למצעד הדגלים בירושלים. 10 במאי 2023/דוברות משטרת ישראל

לפני כתשע שנים, לאחר החטיפה והרצח של בני גיל-עד, עם חבריו איל יפרח ונפתלי פרנקל הי"ד, המדינה כולה רעדה, ולצד הכאב והדאגה, החברה הישראלית התאחדה מתוך סולידריות וערבות הדדית.

נפתלי פרנקל, גיל עד שער, אייל יפרח. באדיבות המשפחות, עיבוד תמונה
נפתלי פרנקל, גיל עד שער, אייל יפרח/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחות

את תחושת הביחד הזו, אנו משפחות שער, פרנקל ויפרח מבקשות להעלות על נס, ולהזכיר לעצמנו את המסוגלות שלנו כחברה, כאשר ביום הזה אנו מבקשים להביא את השיח המחבר ביננו לקדמת השיח הציבורי, להזכיר לנו את החלום והחזון של דורנו אנו ודווקא בימים סוערים אלו נפעל יחדיו להחזיר לעצמנו את החוסן הלאומי ואת תחושת החיבור לעם שלנו ולירושלים.

בת גלים שער היא יו"ר עמותת סאנשיין, שתקיים מאות פעילויות בכל רחבי הארץ במסגרת יום האחדות שיצוין ב-23 במאי, במטרה לקדם את האחדות והסולידריות בחברה הישראלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully