וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותפים על ארבע: עשרות לוחמים מחו על האפליה שבאיסור הכנסת כלבי שירות לבתי עסק

עודכן לאחרונה: 12.5.2023 / 15:07

לוחמים פוסט טראומתיים יצאו למסע רכיבה במחאה על איסור כניסת כלבי שירות למקומות ציבורים. מדובר בכלבים הניתנים ללוחמים ע"י משרד הביטחון ומסייעים להם בקשיי היום יום. מעמדם מוסדר בחוק כזהה לשל כלבי הנחייה לעיוורים. "לא ניתן שיהפכו את החברים שלנו לכלבים סוג ב"

יצחק הרצוג ורעייתו במפגש עם לוחמים פוסט טראומתיים. 12 במאי 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
יצחק הרצוג ורעייתו במפגש עם לוחמים פוסט טראומתיים. 12 במאי 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

עשרות לוחמים המתמודדים עם פוסט טראומה יצאו היום (שישי) למסע רכיבה ברחבי הארץ - במחאה על האפליה שבאיסור כניסת כלבי שירות לבתי עסק. מדובר בכלבים הניתנים ללוחמים על ידי משרד הביטחון ומסייעים להם בקשיי היום יום. מעמדם מוסדר בחוק כזהה לשל כלבי הנחייה לעיוורים.

עם זאת, בית עסק, מוסדות ציבור, קניונים ובתי חולים מסרבים להכניס אותם והלוחמים נאלצים להישאר בבית. בהמשך למסע הרכיבה, הלוחמים נפגשו עם הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו בביתם שבירושלים.

"אתם עושים עבודה מצוינת בהעלאת המודעות לאנשים מתמודדי נפש", אמר הרצוג. "הקשר בין אדם לחיה הוא מימים ימימה ידוע כדבר שמעצים היכולת להתמודד עם קשיים נפשיים ופיזיים. אני מאחל לכם מסע מוצלח, ומכאן אני מבקש לשלוח חיזוקים לכל תושבי ישראל שנמצאים במרחבים המוגנים - אנחנו נתגבר ונעבור את הכל ביחד, כאומה אחת, תודה רבה ובהצלחה".

יצחק הרצוג ורעייתו במפגש עם לוחמים פוסט טראומתיים. 12 במאי 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
יצחק הרצוג ורעייתו במפגש עם לוחמים פוסט טראומתיים/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

רעייתו של הנשיא מיכל הרצוג הצטרפה לדברים ואיחלה ללוחמים הצלחה במאבקם. "תודה רבה לכולכם שעשיתם מאמץ גדול ביום החם, יחד עם החברים המקסימים על ארבע", אמרה. "משמח אותי לראות את העלאת המודעות לשימוש בכלבי נחייה, שיתוף הפעולה הזה הוא מרגש מאוד, אני מאחלת לכם בהצלחה ויישר כוח".

בנצי אקלון, לוחם פוסט טראומתי ממלחמת לבנון השנייה ויוזם המסע, אמר כי הכלבים מסייעים ללוחמים בקשיים היום יומיים והם הכרח עבורם. "אנחנו מודים לנשיא על הקשבה והחיבוק החם שהעניק לנו ולכלבים שהם הרבה יותר מחברים על ארבע - הם השותפים שלנו לקרב היום יומי של החיים", אמר. "לא ניתן להפוך את החברים שלנו לכלבים סוג ב'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully